05 January 2016

Masih Bernafas? Bergembiralah....Yessss The Secret of Happiness

Assalamualaikum...

Bangun pagi...alhamdulillah syukur ya Allah kerana masih memberikan aku udara untuk bernafas, masih memberikan peluang untuk aku meneruskan hidup ini...

Aku rasa happy sangat dengan hidup ni...
Hanya aku yang tau, aku yang rasa...
Walaupun tak kaya, tak kerja hebat...
Tapi aku dikelilingi oleh orang yang baik-baik...

Dapat suami baik...
Keluarga sendiri dan ipar baik...
Keluarga mentua ipar duai baik...
Saudara mara baik...
Kawan-kawan sekeliling baik...

Jadi untuk apa aku pertikaikan perkara lain yang aku masih belum dapat...
Allah dah bagi rezeki yang cukup banyak untuk aku selama ni...
Apa yang aku impikan kebanyakannya aku dapat...
Jadi atas dasar apa untuk aku tidak bersyukur dengan hidup ni?

Yessss this is the secret of happiness. Kalau gagal....bangkitlah! Kalau impian masih belum tercapai...usaha, doa, dan tawakal insya Allah dapat! Kalau tak dapat juga...jangan putus asa, mungkin Allah akan gantikan dengan perkara lain! Bersangka baik dengan Allah kita akan dapat macam-macam ganjaran, kadangkala yang kita tak sangka dan tak pernah terfikir pun akan dapat...

Hidup ini penuh dengan ujian jadi bersabarlah dan kekal positif...ok! :)


Sumber: Google

6 comments:

  1. Assalamualaikum, bersyukur Alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. True :) Bersyukur dengan apa yang ada.. nescaya kita akan gembira ^^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails