01 January 2016

1 Januari 2016

Assalamualaikum...

Alhamdulillah dah masuk 1 Januari 2016...rasa macam tak puas lagi berada pada tahun 2015 heheh boleh gitu ye. Nasib baik cakap tahun lepas...kalau aku cakap rasa tak puas lagi berada pada tahun 80-an macam mana? 

Puas ke tak puas tahun tetap bergerak ke depan okey!

Kalau ditanya apa azam aku tahun ni....sebenarnya takde azam baru pun cuma nak teruskan apa yang aku dah buat sebelum ni je, nak buat lagi baik, baik, baik, dan terbaik...

Okey ada tambahan sikit ye....nak buat balik azam tahun lepas yang tak jadi iaitu nak berjimat cermat dan turunkan berat badan hahaha. Aku ni shopping tahap biasa-biasa je, takdenya nak beli baju, tudung, kasut, handbag sekali sebulan. Aku beli bila perlu je atau dah rasa berkenan giler giler tahap balik rumah dok teringat, tu pun baju dengan tudung je la, tu pun bukan selalu....kasut dengan handbag tu sampai buruk aku guna. 

Tapi bab-bab makan hummm macam raja...banyak dok habiskan duit kat makanan je lebih lagi time hari bekerja...kadangkala sampai RM50 sehari aku makan hehe. Aku akan makan apa je yang aku rasa nak makan (ye semestinya makanan dan ia halal)...dan korang nampak tak kaitannya dengan kenaikan berat badan. Bukan naik sikit sikit tau tapi banyak lebih 10 kilogram...kalau sikit aku pun tak kisah. Aku rasa tak selesa sangat sekarang ni sebabnya boleh katakan semua kain baju kurung aku jadi ketat hahaha...risau plak takut terkoyak kat bahagian zip tu....dan lagiiii aku rasa sedikit mengah hehe...

Alhamdulillah minggu ni aku berjaya untuk tidak makan malam apatah lagi tengah malam...mungkin sebab nak turunkan berat kot serius aku rasa tak lapar langsung. Sebelum ni kadangkala jam 1 pagi aku melantak nasi...hehe satu keajaiban...takpe la kita tengok sejauh mana ia bertahan :D :D :D

Tajuk entry 1 Januari 2016 tapi panjang plak ceritanya...niat asal nak update ucapan je menyimpang ke lain plak...

Okey la semoga tahun ini membawa lebih kebahagiaan dan kejayaan dalam kehidupan peribadi, kerjaya, dan bisnes....aku doakan korang pun sama, insya Allah :)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails