02 November 2015

Shawl Jadi Topeng Muka Masa Jerebu

Assalamualaikum....

Alhamdulillah tahap kualiti udara dah berada dalam keadaan baik...dengan kata lain jerebu dah takde. Rasa selesa sikit bila berada di luar...kalau tak hummm mata pun rasa macam pedih...tekak sakit dan yang pastinya kau boleh rasa tengah sedut udara kotor. Kesian lubang hidung haha!

Harap lepas ni takde lagi berlaku kejadian seumpamanya.....please la tolong la jangan dok bakar bakar hutan ni. Masa jerebu hari tu aku memang tak pakai mask kat luar sebab malas hewhewhew....

Nasib baik la aku jenis pakai shawl yang panjang dan lebar....di samping menutup dada dan belakang, ia juga dapat digunakan pada waktu jerebu. Haaaa time berada kat luar aku ambik je juntaian shawl tu dan tutup hidung....kadangkala aku pin kadangkala aku selit je kat tepi. Nampak tak penjimatan di situ...




Tu instant shawl sarung dan siap keluaran MissNick Exclusive....panjangnya 2 meter so boleh ditarik untuk dijadikan penutup hidung tanpa menjejaskan bahagian depan dan belakang shawl...

Alhamdulillah sambutan sangat menggalakkan sampai tak cukup stok. Orang suka bukan sebab boleh dijadikan penutup hidung haha sebab aku keluarkan shawl ni sebelum musim jerebu lagi. Ramai yang suka sebab senang....kau sarung je dah settle tak perlu nak lilit cuma adjust labuh depan belakang je nak macam mana. Lepas tu kainnya yang sangat best....aku guna material heavy chiffon memang elok cantik manis terletak dan yang penting tak bayang. Korang kalau nak beli pun boleh sangat dialu-alukan :)

P/S: Gambar diambil pada 20/10/2015.....masa ni jerebu tengah teruk...kat Petaling Jaya tak silap aku bacaan IPU 200++

6 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails