08 August 2015

Aplikasi iQuran Lite Tiada Alasan Tak Sempat Baca Quran

Assalamualaikum...

Dulu aku takde perasaan nak beli handphone baru atau nak memiliki smartphone. Dalam lima enam bulan selepas kahwin baru aku beli hehe iaitu tahun 2013....sampaikan kawan-kawan dok asyik suruh beli katanya senang nak whatsapp. Aku plak jenis tak peduli...smartphone ke stupidphone ke asalkan boleh buat panggilan, terima panggilan, sms....ok dah cukup! 

Tengok sekeliling semua dok mengadap smartphone baru rasa teringin nak beli....lepas beli tu baru sedar owhhhh rupanya banyak kepentingan smartphone ni....haha ampun aku ketinggalan zaman sikit...



Okey salah satu kepentingannya ialah boleh install aplikasi Al Quran...dengan adanya aplikasi iQuran Lite boleh baca Al Quran di mana sahaja setiap hari...kecuali dalam toilet. Tiada alasan lagi untuk tak baca. Semua surah ada termasuk terjemahan setiap ayat. Kalau tak pandai nak baca, atau tak pasti cara nak baca dengan tajwid yang betul...boleh buka audio maka akan keluar la suara....untuk aplikasi Al Quran, selain iQuran Lite, ada lagi aplikasi lain...so pandai-pandai la korang cari ye...

Gunalah teknologi secara maksimum...bukan setakat main game, facebook, instagram je tau hehe...okey bye :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails