24 July 2015

Dalam Kereta Pun Bolehhhhh

Assalamulaikum...

Aku sebenarnya jenis sempoi je orangnya...walaupun ada yang tak rapat dengan aku ingatkan aku ni jenis complicated. Kawan-kawan yang rapat kenal sangat aku macam mana...sempoi dan giler giler dulu, kini, dan selamanya kikiki. Tegas tak semestinya tak sempoi betul tak hehe...sebab tu la suami aku suka aku...katanya la :)

Ya ada sesetengah perkara aku memang cerewet...tapi bukan cerewet saje saje tau ada sebabnya. Contohnya lipat baju mesti kemas dan sama tepi kiri kanan...susun barang mesti elok teratur...pantang kalau buat kerja cincai, buat kerja mesti complete dan seumpamanya..

Salah satu perkara yang aku tak kisah adalah pasal makan...di mana-mana saje pun boleh asalkan bukan depan toilet atau depan longkang busuk hahaha. Aku bab makan memang fleksible...dalam kereta pun boleh tak payah nak tempat yang proper nak meja kerusi bagai. Asalkan masuk perut kenyang ok settle :D




Kawan-kawan aku selalu gelak...diaorang cakap "kau ni kan memang la hahaha......."

Selalu kalau on the way pergi kerja pagi, kebetulan bawa bekal confirm aku dah ngap dalam kereta...ye la kan jalan jem kereta gerak slow macam siput, kadangkala tak gerak so sempat la makan. Sampai ofis dah tak payah nak makan...boleh buat kerja lain. Nampak tak penjimatan masa di situ.

Balik kerja pun kalau lapar giler aku makan jugak dalam kereta hehe...tak tahan woooo terutamanya kalau balik lepas jam 6 petang...hazabedah jemnya kat federal highway tu. Selalunya kalau takde makanan kat rumah aku dah siap siap beli kat area ofis. Tak sempat sampai rumah dah habis makanannya. Pergi balik kerja jemnya bukan setengah jam...kadangkala dekat sejam, kadangkala sejam setengah...dua jam pun pernah oiiiiii tapi jarang la..

Kalau tengah laju tak pernah la makan bahaya hehe...time jem takpe la dah gerak memang slow giler kan, tahap slow tak payah tekan minyak, jaga brek je. Kalau time tak bergerak tu kau nak mekap...nak belit tudung pun sempat tau.

Apa yang aku selalu makan dalam kereta???? Haaa macam-macam...pernah makan nasi, bihun goreng, mee goreng, kuih, roti canai, burger, kfc hehe. Makan makanan yang senang dimakan la kan...takde la nak makan sup ke tomyam ke ada jugak bekas terlangkup nanti kan. Tapi aku tak tau la kot korang ada buat hehe.

Motif update? Saje nak share kenapa aku susah nak stress...ini la salah satu jawapannya. Jangan rumitkan benda mudah okey...itu je :)

P/S: Ini entry lama tapi tak la lama sangat....godek-godek blog rupanya ada yang dah siap tapi lupa nak publish....nasib baik tak berkulat kat dalam draft box tu...

22 comments:

  1. penampakkan imejnya sedap tu...tiba-tiba perut berkeriok lapar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap akak....saya ni pelanggan setia makcik ni...bihun, nasi lemak, pulut kuning dia semuanya sedap hehe...

      Delete
  2. hihihi...dasatt nik.. sambil drive sambil makan.. hihi,,

    ReplyDelete
  3. Sempoi...;-))

    kak suka ayat awk, "jangan rumitkan benda mudah" :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kan sebab hidup kita ni simple je...

      Delete
  4. Betul la tuh jimat masa. Dah alang2 terperangkap dalam jem kan. Perut pulak kriukkkk je. Hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la...orang kata tak baik membazir masa kan hehehe...

      Delete
  5. Salam kenal akak.. sama la kite. selalu juga saye makan dalam kete. Hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai salam perkenalan...okey kita geng hehe...

      Delete
  6. sama la kita..kadang farah pun sempat jer nak makan ngn make up dalam kereta..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan guna masa yang ada sebaiknya....so selebihnya boleh guna untuk benda lain :)

      Delete
  7. selalu jugak makan dalam kereta...asal perut kenyang hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak la kan kat mana-mana janji tak lapar hehe...

      Delete
  8. Wahhh! Sempoi habis ni! hahahaha. jemput singgah ke blog sis kalau sudi :)

    http://santanmanis.blogspot.com/2015/08/raya-bersama-yuna-oh-yeah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe memang sempoi gini je la...insya Allah nanti saya singgah ye...tq sudi singgah sini :)

      Delete
  9. hehehe samalah.. bab makan takpe dlam kete pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kan senang hidup gini...

      Delete
  10. Dalam kereta biasanya saya boleh tido ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena maksimumkan lagi kegunaan kereta tu hehe...

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails