23 November 2014

Bantal Pun Nak Jenama SEED

Assalamualaikum....

Peringatan ini adalah entri basi hehehe....dah hampir setahun pun kejadiannya....dok belek belek gambar dalam handphone so jumpa gambar bantal yang aku buat pada 20 Disember 2013....2013 uolssss tak lama lagi dah nak masuk tahun 2015 okey...punya la lama aku peram gambar tu dalam handphone....seingat aku ada update kat facebook lepas siap tu...lepas tu lupa nak update kat blog...

Kejadiannya begini.....aku dok kemas kemas baju suami dan terjumpa la satu helai kemeja ni masih baru tapi koyak kat bahagian lengan...macam mana boleh koyak pun aku tak tau la sebab bukan aku yang pakai kan...nak buang sayang kan sebab masih baru....ingat lagi baju kemeja jenama Seed ni beli kat Sogo kot dulu kalau tak silap aku la...

Jadi disebabkan sifat penyayang tu tinggi maka aku dapat satu idea....setelah berfikir dan termenung panjang tinggggg kita buat sarung bantal je la...gunting gunting lepas tu jahit....ambik jenama yang ada kat leher baju dan jahit kat bahagian butang....tadaaaa siap!!!

Aku post kat facebook then ada kawan tanya kat mana beli sarung bantal jenama Seed tu hahaha....dia mati mati ingatkan ada jual...kelas uolssss sarung bantal pun nak jenama ye...setelah hampir setahun berlalu sarung tu masih ada dan masih digunakan sampai bantal pun jadi lembik dah...ada kawan-kawan yang nak tempah tapi diaorang dok tunggu ada baju rosak dulu....aah ye la dah ada nanti bagi je boleh je aku jahitkan....takkan nak guna baju yang masih pakai plak kan....




Kesimpulannya tiada berlaku pembaziran di sini...tata :)

6 comments:

  1. kreatif betul akak nih..memang boleh buat business nih kak...tanye sape yang ade baju yang xleh nak pakai dah bagi kat akak transform jadi bantal.hehe...sebab luqman ade ingat yang member luqman die transformkan baju2 kurung yg lame..yg dah xpakai tukar jadi cardigan..hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe akak ni kreatif kadang2 je tau...time mood baik tu macam2 idea keluar...baju kurung jd cardigan? ok good idea nanti boleh cuba :)

      Delete
  2. kreatif la missnick.. saya pun ingtkan ada ke.. terfikir sejenak... haha..sekali.. waaa... tak sesia di guna pakai semula kan... dan cantik pula tu..kalu pandai menjahit dan minat semua boleh jadi kan...

    suka2...

    salam perkenalan kak... dari mommylina

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kan ramai ingat ada...padahal nan hado...tu la bila ada perangai 'nak buang sayang' tu yg macam2 boleh jadi...

      salam perkenalan juga...btw thanks sudi singgah sini :)

      Delete
  3. Rajin akak menjahit bantal ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dear...rajin ikut mood jugak hehe...

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails