21 August 2014

Obses Dengan Mudah.my

Assalamualaikum....

Okey ini cerita basi ye harap korang sudi baca haha....dalam dua tiga bulan sebelum kahwin tu kitaorang dah start survey rumah...untuk disewa je tau bukan untuk dibeli...sampai stress hokey sebab tak jumpa rumah idaman....cerewet betul!!!! ngeeeeee :D

Kalau mengadap laptop atau komputer kat ofis boleh katakan lima minit sekali aku dok refresh mudah.my hahaha obses betul time tu....sampai kawan kawan aku dah tau kalau buka mudah je mesti dok survey rumah la tu...

Bukan mudah ye nak cari rumah sewa ni...sebenarnya mudah je tapi sebab cerewet tu yang jadi susah dan pening kepala....ye la nak duduk situ kot siang malam nak tidur nak berehat makan minum semua...so tak nak la main hentam je kan....kata rumah ku syurga ku...

Sebelum dapat rumah yang kitaorang duduk sekarang ni ada la pergi tengok tak silap aku dua rumah kot...lupa...satu kondo kat mana entah lupa plak ikut Jalan Klang Lama tu....satu lagi apartment kat Puchong....yang kondo tu aku tak pergi sebab kerja masa tu...suami aku pergi sorang....dia macam berat hati nak duduk situ walaupun kondo tu agak besar dan bahagian dalam selesa...dan kedua yang kat Puchong dua dua tak suka...ada banyak sebab terutamanya environment dan juga dalam rumah...dan yang ketiga apartment di Ukay Perdana....pun sama jugak kitaorang tak suka....habis tu dah semua tak suka hahaha macam mana??????

Pencarian diteruskan lagi masa tu hari cuti....sebaik saje iklan rumah sekarang muncul...tengok tengok eh macam best je environment dia...dalam rumah pun nampak okey...so suami terus call ejen tu...terus set appointment tak silap aku hari tu jugak kot....maka datang la kami tengok rumah dan terus jatuh cinta jatuh hati segala...lepas tengok terus setuju dan terus bayar deposit....masa tu dalam bulan empat tak ingat berapa haribulan...tapi kira kemasukan untuk bulan lima la...

Hujung bulan empat ke awal bulan lima gitu la settlekan semua payment...settlekan rental agreement...datang cuci rumah...cari lori untuk pindah barang....dan Alhamdulillah semua selamat....hilang stress aku cari rumah hehe....dah stop buka mudah.my dan fokus balik pada preparation kahwin...

Nak cerita kat sini pasal rumah dan ciri ciri rumah idaman macam panjang la plak...bagi sesetengah orang ala setakat rumah sewa je tak kisah la macam mana pun duduk aje la...kalau rumah sendiri boleh la fikir pasal rumah idaman....tapi aku jenis kisah hokey hehe...tak kira la sewa ke beli ke aku tetap inginkan keselesaan...kalau ingat aku sambung lagi cerita pasal rumah akan datang ye...mana tau boleh jadi panduan buat pasangan yang bakal berkahwin dalam mencari rumah yang sesuai :)

2 comments:

  1. Benda jangka masa panjang ni mmg kena ambik masa dan fikir sehabis baik baru boleh buat keputusan.

    ReplyDelete
  2. dulu masa study cari rumah sewa pakai mudah.my jugak..huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails