23 August 2014

Nikmat Kehidupan

Assalamualaikum...
 
Nikmatnya hidup apabila segala usaha dan kesabaran kita terbalas....syukur Alhamdulillah....

Belek belek status facebook yang lama (nampak tak kegigihannya di situ hahaha)....tiba tiba terjumpa satu status ni....bertarikh 29 Jun 2011...

3 tahun aku tak buka buku psikologi....counseling + training & development + organizational development = pening2 lalat = lapar....hope my dreams will come true...

Aku pun tak tau apa motif aku sebenarnya....bukan nak pergi interview...bukan dapat kerja berkaitan pun....tapi boleh plak aku dok study pasal psikologi...nak kata sambung belajar pun tak...memang pelik la kan...gigih aku bawa buku buku masa aku study dulu ke KL...baca semata mata nak baca...takde motif tertentu pun saje nak segarkan minda nak refresh balik apa yang aku dah belajar dulu...

Alhamdulillah siapa sangka dua bulan lebih selepas tu....satu nikmat yang tidak terhingga dapat kerja as pensyarah psikologi....langsung tak pernah terfikir....apply jawatan lain tapi pihak kolej offer jawatan lain....pergi interview dan berjaya....Alhamdulillah....ada hikmah tersembunyi kenapa tiba tiba aku boleh selongkar kotak kotak buku kat kampung dan bawa ke KL....kata hati tidak pernah menipu...Alhamdulillah :)

Setiap perancangan Allah adalah yang terbaik....sebab tu aku tak pernah merungut dan persoalkan tentang kehidupan aku...kalau nak sesuatu tapi tak dapat aku selalu ingatkan diri mungkin belum tiba masanya lagi nanti dapat la tu...atau Allah nak bagi benda lain kat aku ni sebab Dia tau mana yang lebih baik...tugas kita hanya berusaha, berdoa, dan berserah....tak dapat redha je la kalau dapat syukur Alhamdulillah....itu cara bagaimana aku positifkan diri aku...

Jadi apa pun keadaan belajar untuk jadi manusia yang positif ye sebab macam macam nikmat kehidupan yang akan kita dapat nanti...orang yang positif adalah orang yang sihat...ingat tu okey :)
 

2 comments:

  1. kdg2 rencana Allah tu adalah yg terbaik untuk kita..tahniah sis..;)

    ReplyDelete
  2. tanpa kita sedar tuhlah perancangan Allah utk kita kan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails