22 July 2014

Orang Lebih Tahu

Assalamualaikum....

Dalam hidup ni kita di kelilingi oleh pelbagai jenis ragam manusia.....ada yang menyenangkan dan sebaliknya....apa pun itu la lumrah hidup...selagi hidup bermasyarakat kita kena hadap juga benda ni semua...

Tapi aku bukan nak cakap pasal buruk baik orang lain sebab aku pun ada kesilapan dan kelemahan juga...manusia memang serba kekurangan mana ada yang sempurna seratus peratus....ni nak cakap pasal orang lain lebih tahu pasal kita...what?????

Kadangkala orang lain lebih tahu apa yang terbaik untuk diri kita lebih dari diri sendiri.....hummm hebat sungguh meramal...atau pun ada yang cuba mengatur hidup kita...."kau mesti macam ni tak boleh macam tu....." .....hover sungguh uolssss ye hehe...



Jaga diri sendiri sudah....tak payah sibuk nak atur hidup orang hehe....menasihati tak salah tapi kalau sampai tahap nak merancang hidup orang lain itu sudah lebih....manusia kalau sudah matang biar la dia corakkan sendiri kehidupan dia...doakan yang terbaik bukannya mengutuk menghina bila orang tak nak ikut...tak semestinya baik dan sesuai untuk kita, baik dan sesuai untuk orang lain...tak semestinya apa yang kita rasa bagus itu mendatangkan kebaikan untuk orang lain...bye :)

4 comments:

  1. Setuju....sgt2 setuju....just jaga diri sendiri. .

    ReplyDelete
  2. sy setuju...kdg2 org luar tu lbh tahu dari org yg terdekat dgn kita..bkn tak boleh jaga tepi kain org tapi biar berpada..jgn smp kain sendiri terlondeh..hehe
    klik toyota! :)

    ReplyDelete
  3. Hehe kan berpada pada la....thanks semua sudi singgah :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails