05 June 2014

Aku Bukan Anti Poligami

Assalamualaikum...

Lelaki yang kawin lebih dari satu ni....tak kira la kawin dua ke tiga...bila nasihat pandai plak cakap bab bab agama soal jodoh....tapi dari segi nafkah zahir abaikan...tak boleh nak bagi belanja atau nafkah zahir kat isteri dengan alasan isteri gaji besar mampu tanggung diri sendiri....tak nampak plak DOSA bab tu ye...siap menipu lagi....dah tau kita tu kerja biasa biasa gaji kecik sedar la diri tu...kalau isteri gaji besar pun tapi kena tanggung semua dari bayar rumah sampai beli lauk...apa lagi yang tinggal....serius tak suka betul laki macam ni....ok maaf teremosi plak hehehe :D

Jangan setakat pandang nafkah batin je....kalau kau tak mati pucuk memang la kau mampu bagi tu...pergi belajar agama dulu kalau isteri tak redha pasal nafkah zahir apa hukumnya...

Aku bukan anti poligami....diulangi AKU BUKAN ANTI POLIGAMI....kalau mampu dan dah jodoh ditetapkan olehNya nak buat macam mana....siapa kita untuk melawan....tapi aku anti dengan mereka yang nak berpoligami tapi tak cermin kemampuan diri...serius aku simpati dengan wanita yang dapat suami macam ni....

Aku boleh update macam ni sebabnya kawan aku terkena....memang aku marah sebab aku tak sangka dalam diam dia dikhianati ditipu oleh dua orang makhluk yang tak sedar diri tu....ditipu hidup hidup oleh kawan sendiri....dok keluar sama sama tuptup suami kena rampas dalam diam....sebelum dapat bukan main baik...dah dapat dan dah kantoi macam macam dihambur kat kawan aku....sampai kawan aku tu hilang selera makan, tertekan, prestasi kerja jatuh....yang suami boleh buat tak tahu buat macam takde apa apa...langsung takde perasaan bersalah....

Ya Allah jauhkan la benda macam ni jadi dalam hidup kami....panjangkanlah jodoh kami...lindungilah kami dari hasutan syaitan dan kejahatan manusia....aku bukan anti poligami tapi aku anti penipuan...

Aku doakan kau tetap bahagia dunia akhirat :)

P/S: Maaf entry agak emosi...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails