21 June 2014

Akhirnya Pencarian Ku Berakhir

Assalamualaikum...

Hai uolssss dah tidur ke???? Tak rock ahhh malam minggu pun tidur awal kikikiki....esok cuti kan tapi bagi mereka yang bercuti je la...aku kerja oiiiiiii mencari rezeki yang halal dan mendidik anak bangsa wahhh gitu kau...

Hummm tajuk tak nak kalah macam tajuk novel dah....sape yang pernah baca post aku sebelum ni pasal sakit gigi....ada sedikit drama dari aku mengalahkan orang sakit nak beranak yang pergi hospital tapi katil wad penuh...kalau tak pernah baca boleh jenguk kat SINI ye... SINI pun ada....dan ada lagi di SINI .....jadinya masuk post yang ni kira ada empat cerita pasal gigi je hahaha...nasib baik tak sampai tiga puluh dua cerita uolssss sama banyak dengan jumlah batang gigi...pitam!!!!

Aku pergi Klinik Pergigian Batu 9 hari Selasa kan...so keesokannya hari Rabu aku decide ke Klinik Pergigian Sungai Besi...kiranya aku dah call la sehari sebelum tu tanya harga....plan asalnya nak ke klinik kat Serdang...fikir fikir balik Sungai Besi lagi dekat so pergi sana je la...so lepas habis kelas pukul 11 pagi tu aku terus balik rumah ambik suami...kalau harap aku nak pergi sorang confirm la sesat sesat sebab tak biasa area tu....dengan aku tengah sakit gigi sakit kepala demam bagai...nanti aku stress pusing pusing terus balik rumah kan...

Klinik tu kat Pekan Sungai Besi....klinik buruk je macam klinik zaman penjajah pun ada haha...sebab shop lot tu yang lama punya...okey abaikan kecantikan klinik....yang penting harganya murah dan dental surgeon yang berpengalaman...beliau pun dah macam pakcik pakcik dah iaitu Col (Dr.) Biswajit Das...mula mula tengok nama alamak Colonel army ni takut buat kasar plak...nasib baik lemah lembut je haha...

Ok first dia cek dulu la macam biasa....gusi aku kan dah bernanah dan berdarah...dan dia pun takde nak explain panjang lebar kat aku...sebab aku dah cakap dengan dia yang aku dah jumpa dua doktor sebelum ni....nak tau apa dia buat???? lepas cek tu dia terus ambik alat untuk bersihkan celah celah gigi bongsu yang tumbuh senget tu...cuci nanah dan darah...aku boleh nampak darah merah mengalir melalui alat penyedut yang dimasukkan dalam mulut aku tu huhu...sesekali rasa sakit jugak la sebab ye la kat gusi kan pedih woooo...aku tak tau dia pecahkan bengkak nanah tu ke apa...last sekali gigit kapas...ambik ubat bayar dan balik...

Doktor suruh aku buat minor surgery time tu jugak...aku macam what??? sekarang??? Ohhhhh tidakkkk haha sebenarnya aku tak ready dari segi mental...aku terus cakap boleh tak kita buat hari lain sebab aku nak habiskan silibus minggu ni dulu hehehe...sebab kalau buat tu kan kena MC tiga hari...lagi satu aku tak nak tinggalkan kerja gitu je...so better aku masuk ofis habiskan kerja minggu ni dan arrange apa apa yang patut dulu macam kelas ganti, siapkan soalan, dan nota...baru la boleh cuti dengan senang hati....lain la kalau MC sebab sakit tiba-tiba kan itu tak boleh buat apa la...yang ni benda boleh plan so kita plan elok elok...then set appointment untuk buat minor surgery ni hari Ahad 22 Jun...sebab Sabtu pun aku ada kelas lagi sampai petang...

Aku pun rasa agak seriau sikit ni hehe....menanti dengan penuh debaran walaupun aku nak sangat cabut sebab tak tahan sakit...bukannya takut cabut gigi ke apa cuma takut sebab tak tau sakitnya macam mana....pertama kali jumpa doktor untuk cabut gigi geraham susu masa zaman sekolah rendah dulu tu pun sebatang je...gigi susu yang lain semua aku cabut sendiri bila dah start goyang sikit hari hari aku goyang sampai tercabut...ni kira kali kedua la nak jumpa doktor untuk cabut gigi tetapi bukan cabut biasa tapi minor surgery adoiiii kena belah gusi berjahit bagai...

Takpe iolsssss redha saje la....nanti aku update lagi okey segala drama yang bakal berlaku nanti hahaha...

2 comments:

  1. adehhhh....baca entey nih ngeri lak saya...terasa kengiluan n sakit gigi tuh

    ReplyDelete
  2. @ Mimi Azirah
    Hehe sebelum buat rasa macam errrr apakah...dah sembuh rasa nak melompat riang haha...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails