27 April 2014

Nak Hidup Kaya Cari Lelaki Kaya

Assalamualaikum....

Kalau nak hidup senang nak kaya tak semestinya kena kawin dengan lelaki kaya....ada kudrat usaha la sendiri baru puas hati....dapat apa yang diimpikan dengan hasil titik peluh sendiri....kerja gaji ribu riban tapi nak beli berus gigi lima ringgit pun harapkan suami....

Tak suka dengan sesetengah orang yang kawin sebab harta....time dapat apa yang diingini berlagak dengan semua orang cerita itu ini...lepas tu tak dapat apa yang diingini merungut cerita dengan semua orang pasal tak puas hati dengan suami sendiri....bini pesen apa la macam ni...hummmm mintak dijauhkan jadi macam ni...

Kena pilih la antara suami yang boleh jadi imam solat, guru Al-Quran, sanggup tolong isteri buat kerja rumah, penyayang, memahami, pendengar setia, jadi kawan jadi sahabat, bertekak lepas tu gelak, boleh lepak sama2 kat kedai mamak tengah2 malam ATAU suami yang kaya boleh beli segala keperluan kita tapi takde masa untuk layan kerenah kita....takde masa nak dengar cerita kita...takde masa nak borak borak dengan kita....end up hati bengkek dua puluh empat jam....

Fikir jangan tak fikir....buat pilihan yang terbaik....hidup kita jadi kita yang kena tentukan :)

5 comments:

  1. Slm kenal

    Betul tu dear..kalau kita cari pasangan atas dasar kaya sahaja nanti diri merana..yg penting cari lah lelaki yg boleh menjadi imam kita dan dpt menerima kita seadanya..InsyaAllah hidup kita tenang walaupun sederhana..

    http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Hai sis salam perkenalan juga :)

    Betul tu...kita yang menentukan kebahagiaan hidup kita...

    ReplyDelete
  3. Hi. Nice to read your blog. Jom lawati saya http://www.mommyanneshop.com/ . tq

    ReplyDelete
  4. jemput join GA sy :)
    http://rafydahouse.blogspot.com/2014/05/beauti-giveaway-2-by-rafydahouse.html

    ReplyDelete
  5. @ Anne Idris, Rafydahouse...
    Thanks datang sini :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails