12 March 2014

Manusia Hipokrit

Assalamualaikum...

Dalam kehidupan memang tak boleh lari dari berdepan dengan manusia hipokrit kan...mereka ada di mana-mana....di sekeliling...
 
HIPOKRIT
Aku benci hipokrit
Untuk apa jadi hipokrit
Apa kebaikannya...apa faedahnya

Untuk kamu manusia hipokrit
Kamu adalah pelakon hebat
Pelakon hebat yang paling jahat
Yang kadangkala bertopengkan syaitan

Di depan kau bermulut manis

Di belakang kau bermulut jahat
Di depan kau bantu
Di belakang kau khianat

Tidak perlu jadi manusia hipokrit
Semata-mata nak tunjuk baik
Semata-mata nak tunjuk diri suci
Di mata orang lain yang melihat mu

Apapun jadilah diri sendiri
Walau siapa pun kita
Terimalah diri seadanya

3 comments:

  1. macam kena mengena pulak entri kita ni... hik hik hik...

    ReplyDelete
  2. selagi perjalanan hidup belum berakhir, pasti akan kita temui pelbagai kerenah manusia..salam ukhwah.

    ReplyDelete
  3. @ Farah Waheda Wahid...
    kebetulan hehe..

    @ anajingga...
    ye betul tu...kena la hadap ragam manusia yang pelbagai ni...btw tq datang sini :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails