04 March 2014

Bila Artis dan Hiburan Diagungkan

Assalamualaikum...
 
Kenapa ramai sekarang ni yang lebih mengagumi artis dari para ilmuwan...hiburan diagungkan tetapi perkara perkara yang berunsur ilmiah dan pengetahuan dipandang sepi...ilmu pengetahuan itu penting untuk kelangsungan hidup...buka hati dan terapkan unsur unsur yang membina minda kalau nak maju dan berjaya....

Jangan ada yang salah faham plak ye...kang ada fanatik artis datang serang aku bertubi tubi haha...aku tak kata semua orang...kalau semua orang tu termasuk aku sekali la...ye dok hehe..

Tidak salah nak minat artis....aku pun ada minat artis artis tertentu....selalu sumbat telinga dengar lagu lagu....tengok tv tengok nyanyian segala bagai....sekadar minat je la tak lebih dari tu...

Maksud aku kagum giler dengan seseorang artis dan setiap segala inci berkaitan artis semua nak tiru....artis pakai nampak pusat dia pun ikut sekali....artis pakai nampak lurah dendam dia pun pakai jugak....lepas SPM cita-cita nak jadi artis....sekarang ni nak jadi artis pun kena berilmu tau...yang mana elok ambik dan yang tak elok tu jangan la pandang kan :)

Aku pun bukannya baik sangat...tapi sedih dengan anak bangsa kita sekarang ni...aku kata macam ni dengan melihat dari sudut pandangan aku sebagai seorang pendidik di IPT...

Kalau pasal artis dan hiburan expert....bergaya berfesyen bukan main....tapi benda simple dan pengetahuan am sangat cetek.... "Ms. Nik  apa maksud aplikasi?" .... "Ms. Nik apa maksud advise?" .... "Ms. Nik apa maksud simptom?" .... "Ms. Nik apa maksud cause?" ....itu belum pengetahuan am..

Bukan aku merungut bukan aku merendahkan sesiapa...langsung tiada niat....hanya ingin bercakap tentang artis dan hiburan diagungkan....ilmu pengetahuan dipandang sepi dan dianggap tidak penting....dik oiiii bukannya kalau kau jadi artis automatik kau akan jadi kaya....dan bukan semua artis kaya dan berjaya...ramai jugak yang sendu...hentikan la angan verangan itu...kalau nak sangat jadi la artis yang ada pendidikan yang ada ilmu....

Apapun dalam hidup kita mesti ada keseimbangan kalau nak berjaya....dan mesti realistik....thanks :)

2 comments:

  1. ntahlah...saye pon kdg2 tak paham.

    ReplyDelete
  2. @ Wan Maruzen Wan Husain...
    sebab manusia ni macam2...org pun kadang2 susah nak faham kita hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails