06 March 2014

Biar Papa Asal Bergaya

Assalamualaikum....

Hai uolsssss....nak tau tak aku sekarang ni tengah berusaha nak siapkan cerita ceritut yang ada kat draft folder tu...ada idea tentang sesuatu isu atau perkara...aku update kat facebook....atau update kat draft folder...yang update kat facebook tu nanti aku masukkan kat draft folder jugak...so aku akan siapkan semua entri tu bila masa mengizinkan dan publish...ye la yang kat draft folder tu aku buat simple je...just macam catatan idea secara ringkas gitu...aku tak hebat untuk menaip dan menyusun ayat dalam keadaan tergesa-gesa...atau dalam keadaan tengah busy buat kerja lain...atau dalam keadaan tengah menunggu seseorang....aku kena duduk diam diam tenang depan laptop...fikir dan taip...

Ok back to the topic....seperti biasa iolssss kalau dah start mukadimah panjang sikit...

Kadang-kadang orang kita ni suka membandingkan jenis kereta dengan taraf kewangan seseorang....mesti korang pun selalu juga hadap benda benda macam ni kan....contohnya bila tengok orang tu pakai kereta biasa biasa "mesti keje gaji kecik ni or keje biasa biasa je"....kalau tengok orang pakai kereta besar "besarnya kete mesti pendapatan pun besar duit banyak ni"....

Tau tak kadang-kadang orang yang nampak kaya tapi tak kaya pun sebenarnya....bukan semua ye...yang aku maksudkan di sini ialah tak kaya tapi berlagak kaya...yang nampak kaya dan memang kaya tu biar la dah memang dia kaya kan...itu tak masuk dalam cerita ni hehe....

Contohnya kan nak pergi mana-mana berkira giler duit minyak berbanding orang yang pakai kereta biasa ni....nak makan sedap-sedap pun kedekut sayang nak keluar duit...dan tengah bulan poket dah kering...lepas tu pinjam duit orang lain...

Kesimpulannya 'biar papa asal bergaya' tak leh pakai tau....jadi la diri sendiri seadanya asal tak menyusahkan orang lain dengan penyakit yang kita sendiri cari....orang lain plak yang terpaksa tanggung akibat dari perangai kita yang berlagak kaya tapi hakikatnya kedana...

Sekian, terima kasih...
Pengguna kereta biasa buatan Malaysia...dan kerja pun biasa biasa je...Alhamdulillah cukup :)


Kereta idaman aku hehehe...buat masa sekarang ni pakai je la ikut kemampuan....asal senang untuk bergerak ke sana ke mari...asal tak perlu berhutang sementara nak tunggu gaji....asal tak perlu terpaksa menahan keinginan nak beli barang yang disukai....asal tak perlu catu makanan bila masuk tengah bulan...kredit gambar dari newcars.com

5 comments:

  1. lifestyle sekarang orang memang suka berlumba2 dan tak nak kalah... kalau orang tu pakai tu, dia pun nak, kalau orang tu pakai ni, dia pun nak... manusia... tak salah pun, tapi sendiri tanggunglah kannn???

    ReplyDelete
  2. @ Farah Waheda Wahid...
    tu la klu sendiri tanggung takpe...ni dok jaja citer sedih kat orang hehe...

    ReplyDelete
  3. hurmmm..JANGAN MALU JADI MISKIN..TAPI MALU LA SEBAB BERLAKON KAYA..hehe..btul x??

    singgah balas dari saya..

    ReplyDelete
  4. betul, kdg2 nmpk je org tu simple, pakai tudung pun serebeh tp saper tau pendapatan bulanan org tu berapa.....

    ReplyDelete
  5. @ alia azman...
    hehe betul tu :)

    @ Ayuni...
    yup jangan pandang org dr luarannya :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails