22 February 2014

Maggi Ketam Sedap

Assalamualaikum...

Okey jangan muntah....ini post basi haha...aku kan tengah dok fokus mengupdate cerita cerita lama yang tertangguh sebelum ni...ada lima puluh lebih post yang masih belum publish...aku akan publish lepas dah edit bagi cantik sikit...di samping itu ada la jugak post yang fresh diselitkan...bukan semua yang lama tau...cerita tu semua aku taip masa tengah dok sibuk dengan urusan dunia hehe...

Yessss permulaan semester aku sangat la bizi...super duper bizi huhu lepas tu penat la kan penat otak...tiba-tiba kena implement syllabus baru sem ni...ayoooo dah la aku sorang ajar subjek tu maka bekerja la aku sekuatnya....semua benda berkaitan kena buat baru bermula dari zero...sampai ke rumah bawa balik kerja....plus hari Ahad aku mengajar part time...kiranya tujuh hari seminggu aku dok mengadap benda benda ilmiah hehe....so masa sangat mencemburui...dalam dok bizi bizi tu sempat la aku update rangka cerita je dan save kat draft folder...ada saje idea aku buat rangka at least takde la nak kena fikir panjang masa nak update tu....just betulkan ayat bagi cantik bagi orang faham dan tambah mana yang perlu...hari ni rileks sikit...sempat la ngadap blog tenung blog buat apa apa yang patut...

Ok back to the topic!!! panjang benor mukadimahnya....

16 November 2013 kitaorang balik kampung aku kat Kelantan...

17 November tu pergi ambik kad nikah kat pejabat agama Pasir Mas....selama ni kitaorang dok bawak surat nikah yang besar gedabak tu lipat lipat letak dalam purse....lepas balik dari pejabat agama...terus misi jalan jalan cari makan hehe...

Tanpa planning tiba-tiba jommmm ke PCB iaitu Pantai Cahaya Bulan....lepak sana ambik angin laut dan tengok keindahan alam ciptaan-Nya....dah balik KL nanti tengok hutan batu je la...laut takde yang ada hanya Jalan Raja Laut....

Tengok kat sana ada gerai yang jual maggi ketam....apalagi jom la kita melantak...serious sedap weh...ketam besar fresh dan isi yang padat....udang besar dua ekor....ketam tu memang dia bela kat situ dalam akuarium hidup hidup.......sampai termenung nak habiskan sebab kenyang giler....aku tak tipu ni puas hati weh....yang kat sebelah maggi ketam tu seafood...fishball dan segala keturunannya...dah la dapat makan maggi ketam....sedap giler....mengadap laut plak tu....aku siap dok bersila lagi okey haha...order air sampai dua gelas aku sorang....korang faham tak perasaan aku macam mana time tu...faham tak?

Okey tak sabar nak balik kampung lagi...cuti raya cina hari tu balik tapi dua hari je mana sempat nak jalan jalan cari makan....sesiapa yang nak ke Kelantan tu sila la cari makan maggi ketam ye...lets menjamu mata!



P/S: Kedai tu betul betul kat tepi pantai tu ye....ala kedai yang banyak berderet tu....cari la kat situ ada jual maggi ketam....dia ada letak signboard sebab bukan semua kedai ada jual tu tau....jangan korang salah masuk plak....dah order air semua tiba-tiba takde maggi ketam....tak kan nak blah je kan hehe....

8 comments:

  1. dahlah tak breakfast lagi ni, tiba2 terasa lapar...wah banyaknya unpublished entri...he he he... ai is jeles tau...

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..isi mangkuk yang sangat menawan..terliurrrr

    ReplyDelete
  3. Hai. saje blogwalking sini. best!

    check mine too http://ikqwanazmi.blogspot.com/2014/02/keputusansbp2014.html :D

    ReplyDelete
  4. Jom singgah kat tempat saya plak..manalah tahu ada perisian yang tuan tanah mahu..

    ReplyDelete
  5. @ Wan Maruzen Wan Husain...
    aah mmg best...rasa nk mkn lg tp takde kat sini huhu...

    @ Farah Waheda Wahid...
    haha sorry tak sengaja publish mknan pagi2 ni...hasil mengumpul tu yg jadi sampai 50 lebih hehe...

    @ Mar Mansor...
    menawan smpai tersandar kekenyangan hehe...

    @ikqwanazmi...
    hai...tq sudi datang sini :)

    @Uchiha Madara...
    Orait nanti sy jenguk ke sana ye...btw thanks datang sini..

    ReplyDelete
  6. mengidam dah lah jdinya malam2 ni.. huhu

    ReplyDelete
  7. @ Zamani Abe...
    haha bukan salah saya :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails