16 February 2014

Abaikan Manusia Negatif

Assalamualaikum...

"Eh rajinnya kau sekarang ni dah jarang borak kosong...asyik mengadap kerja je...bodek bos la tu...."

"Kau tak payah nak tunjuk baik sangat la....macam aku tak tau kau ni teruk dulu...perangai kalah hantu....."

"Kenapa tiba-tiba bertudung labuh ni....sebelum ni bangga sangat pakai tudung tunjuk dada...saje nak tunjuk alim la tu...padahal hurmmm........"

"Banyaknya gaji kau naik....mesti dalam diam gi bodek pihak atasan ni....."

"Apasal lately kau asyik update status baik baik...kata kata motivasi je...nak bagitau semua orang kau la manusia paling suci paling baik ye......"




Motivasi di hari Ahad....persetankan segala kata kata durjana....ingat satu je....KALAU KITA SUSAH KITA JATUH TIADA SIAPA YANG FAHAM....TIADA SIAPA YANG MENGERTI....hati kita perasaan kita hanya kita yang tahu....mereka yang mengutuk dan mengata akan terus tersenyum melihat kesusahan, kesakitan, kejatuhan, dan kesedihan kita...

Kalau asyik dok fikir takut orang mengata....takut orang mengutuk....sampai bila kita tak akan maju....manusia akan tetap mengata selagi mereka mampu berkata-kata....

Jika ada orang berbicara tentang kita di belakang, itu tanda kita sudah ada di hadapan...senyum dan jangan susah hati.....pesanan untuk diri sendiri dan juga mereka yang sudi datang sini....thanks for reading this :-)

5 comments:

  1. Betul tu...biakan shj yg ckp2 tu..mereka tu ygxpernah nk pk untuk berubah..kita berubah untuk kearah lebih baik....

    ReplyDelete
  2. Manusia ni mana boleh tengok orang lebih dari dia, lagi-lagi yang memang mikir negatif jer sebab jeles kan kan kan

    ReplyDelete
  3. abaikn je org cmtu wlau sakit hati

    ReplyDelete
  4. situasi yang SA lalui hari2..biar lantak la..orang2 mcm ni memang x nak maju..elok kita majukan diri kita sendiri..

    ReplyDelete
  5. @ cik mah, Izzah Azizah, nuna, Amanda Suria....

    hehe manusia kan macam2 ragam...senyum je la huhu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails