21 October 2013

Jangan Lupa Follow Saya Ok!

Assalamualaikum....

Aku ingatkan dah pupus budaya follow memfollow blog ni....ok jangan nak kutuk tau la salah tatabahasa muahahaha...

First, aku akan follow sesiapa je yang aku suka....bukan suka kat tuan punya badan okey....maksud aku suka dengan blog dia la dari segi isi kandungan, gaya penulisan, dan lain lain....sebab tuan punya blog kebanyakannya aku tak kenal secara peribadi pun....

Second, aku akan follow sesiapa yang follow aku....iaitu mereka yang tiba-tiba ada di list followers tanpa pengetahuan aku......walaupun mereka tak mintak aku follow tapi aku tetap follow sebagai tanda penghargaan....walaupun aku tak follow immediately sebab kekangan masa....biasanya esok lusa atau malam atau hujung minggu atau time cuti aku akan spend masa cek balik sape yang dah follow...masuk blog mereka baca baca apa yang di post dan tekan butang follow....

Third, bila aku letak link blog kat group ping blog di facebook...then ada yang komen "hai jangan lupa masuk blog saya dan follow ye...awak kena follow blog saya dulu baru saya follow blog awak balik" ....selain di group facebook ada jugak yang tinggalkan ayat macam tu di chatbox kat blog...."hummm awak awak tau tak bila awak kata macam tu kita nak masuk jenguk blog awak pun tak jadi tau"...

Golongan ketiga ni la macam terdesak sangat nak orang follow kan....adik kakak abang pakcik makcik jangan paksa paksa tau....kalau orang suka memang orang akan follow....jangan risau ok....follower berduyun duyun pun kalau dapat dengan cara paksa buat apa kan....biar la orang follow kita dengan kerelaan....

Aku cakap macam ni bukannya sebab berlagak ke apa....aku bukannya sape sape pun dalam dunia blogging ni....tak glamour, follower pun tak ramai tak cecah ribu riban pun, dan bukannya ada ramai pembaca...tapi sekadar luahan rasa....

Menulis la dengan seikhlas hati....bukan semata mata untuk bertanding follower siapa yang paling ramai....dan bukan sebab nak jadi glamour....tak akan ke mana nanti kalau terus macam tu....peace ^_^

P/S: Jadikan mereka yang dah berjaya dalam dunia blogging sebagai contoh....dan rajin rajin la jenguk blog mereka...


5 comments:

  1. blogealking http://gamegratis1991.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Follow blog saya juga..hehehe...boleh camtu?

    ReplyDelete
  3. @ Aris Gunawan...
    dah jenguk blog kamu...banyak game ye boleh download nanti :)

    @ Eyriqazz...
    haha kejap2 nak follow ni...

    ReplyDelete
  4. @Nik Azidah...
    silahkn didownload

    ReplyDelete
  5. @ Aris Gunawan...
    ok thanks :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails