19 October 2013

Berhari Sabtu Di Rumah

Assalamualaikum....

Salam Sabtu uolssss....wahaaaaa bestnya lama dah tak cuti hari Sabtu....hari ni cuti dari aktiviti ngajar mengajar sebab dua minggu lepas aku dah ganti lecturer lain untuk kelas yang sama sebab dia nak cuti....so hari ni turn dia plak ganti aku so dapat la ai cuti okey....

Alhamdulillah en. husband pun kebetulan cuti jugak hari ni....so dapat la kami spend time together gether....

Sejak lepas kahwin ni semangat nak masak semakin membuak buak....adakah ini normal bagi mereka yang bergelar isteri hehehe.....dan lagi satu aku semakin rajin shopping barang dapur dan bahan bahan masak....kalau boleh nak beli semua apa yang ada haha tamaknya!!! awal awal kahwin hari tu takde la semangat macam ni...sejak akhir akhir ni la ada je idea nak masak....cuba masakan baru la...kalau dulu telur goreng, telur dadar, telur masak sambal, ayam goreng, ayam masak sambal....dok ulang ulang itu je haha....hummmm nasib baik tak berkokok...ada la jugak masak makanan lain kan tapi jarang giler....

Sekarang ni la baru nak kreatif sikit....sabar je la hehe nasib baik suami jenis tak cerewet pasal makan....apa yang aku masak dia makan je....dan apa yang dia masak pun aku makan tanpa banyak songeh....actually my husband suka masak....kalau time dia cuti dan aku kerja balik rumah tu memang dah siap ada makanan....kadang kadang kalau datang angin dia nak masak tengah tengah malam pun dia masuk dapur....itu memang sengaja nak menggemukkan isteri sendiri la tu.....huhu best best i love u la....

So hari ni dok rumah je la saje nak manfaatkan keindahan rumah ni lama lama sikit....selalunya kan tak lekat kat rumah...so aktiviti hari ni masak untuk breakfast.....kemas rumah kemas dapur....bersihkan peti ais.....masak untuk lunch....tiba tiba rasa macam isteri solehah hari ni huahuahua!!! dushhhhh!!!!

Okey aku ada beberapa resepi nak share kat blog ni....tapi tunggu dulu ye...gambar masih dalam kamera belum transfer lagi....kalau aku share resepi ni kira kali pertama la....ok tahniah untuk diri sendiri sebab ada peningkatan hehe....gigih betul lepas masak ambik gambar...sebelum ni lepas masak terus ngap....

Jumpa lagi...bye :)

P/S: Nak memiliki pakaian yang berkualiti dan murah? LIKE sahaja Facebook MissNick Collection. Ada beberapa koleksi pakaian untuk CLEARANCE SALE dengan harga murah giler giler tak pernah dibuat orang. Anda pasti teruja.


2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails