15 September 2013

Minyak Naik....Naik Minyak

Assalamualaikum...

Kalau dulu RM60 dah penuh....

Sekarang RM60 masih tak penuh....

Dan aku masih tetap isi jugak RM60 walaupun tak penuh....

Nak buat macam mana nak tak nak kena isi jugak....pergi balik kerja naik kereta...kira bergantung sepenuhnya pada kereta kalau nak ke mana-mana....

Ada orang kata ala setakat 20 sen je....memang la 20 sen jerrrrrrr!!! Tapi orang isi minyak bukannya 1 liter sekali isi tapi berpuluh-puluh liter....

Hanya mereka yang isi minyak pakai duit gaji sendiri je tau dan terasa kesan kenaikan ni....bukannya mereka yang isi minyak pakai duit orang lain...bukannya mereka yang isi minyak pakai duit rakyat...bukannya mereka yang sekadar menumpang kereta orang lain....dan bukan mereka yang menggunakan pengangkutan awam....

Kalau tak suka jangan guna kereta! Naik lembu pun boleh...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails