21 July 2013

Dulang Hantaran

Assalamualaikum….

Ok tiba-tiba datang mood untuk update pasal preparation kahwin…cepat-cepat on lappy dan taip…kang hilang mood nak datang balik susah oiiiii….ye la nak update benda yang dah berbulan-bulan berlalu ni bukan senang bagi aku la…orang lain aku tak tau…nak cerita pakai mulut senang je…nak cerita dengan tulisan ni nak kena susun ayat betul-betul…ye dok hehe..

Pasal dulang hantaran tu kami guna yang sama masa tunang tu je….ye la buat apa nak beli lain kan membazir je….kalau sewa tu boleh la masa tunang lain masa kawin lain…cuma kami tambah dua buah (betul ke buah ni….fail penjodoh bilangan kihkihkih)

Masa nak tunang dulu kami beli lima buah dulang….masing-masing lima so kira lima berbalas lima la ni…adil kan dapat sama banyak haha….

Then masa kahwin pun sama….tujuh berbalas tujuh…takde nak beza dua dulang…lima berbalas tujuh ke…tujuh berbalas sembilan ke….kami mengamalkan konsep adil dan saksama hahaha…kami buat ikut kepala kami je…dah family pun ok je tak kisah sebab tu semua adat….tak ikut pun takpe hehe…takde dulang hantaran pun takpe kami jenis tak kisah…masing-masing jenis sempoi…tapi sebab kahwin kan sekali seumur hidup je so nak buat elok sikit…ada jugak kenangan menggubah dulang hantaran…ada gambar untuk tengok masa tua-tua nanti hehehe… so tujuh dulang tu memang diisi dengan barang-barang yang memang berfaedah dan dapat digunakan sepenuhnya…

Nak tau beli kat mana???? Kat mana lagi kalau bukan Kedai Bunga Vivian kat Chow Kit tu….masa tunang dulu pun memang dah beli kat situ…so untuk kahwin beli kat situ jugak la…masing-masing beli dua buah dulang hari tu….kami beli ni pada 3 Februari 2013, hari Ahad…fuyoooo ingat lagi tu tarikh hahaha…ingat la sebab aku tulis dalam diari merangkap planner…tanpanya memang tak ingat la huhu…buku hitam tu penting tanpanya nanti aku boleh lupa segala appointment, meeting, event, dan kerja-kerja penting...

Aku suka beli kat situ sebabnya walaupun sempit dan takde aircond tapi murah ok….barangnya sama je dengan kedai barang perkahwinan lain tapi beza beringgit-ringgit…kedai dia kat dalam pasar Chow Kit tu…layanan dia memang terbaik la….dia siap ajar lagi macam mana nak gubah dulang hantaran….siap bagi ambik gambar lagi dulang-dulang yang diaorang buat untuk rujukan kita….siap tunjuk lagi bunga mana yang digunakan dan berapa banyak…nanti takde la terlebih ke terkurang ke kan…kat tempat lain ada??? takde kan…kedai-kedai besar mana bagi ambik gambar dulang hantaran yang diaorang gubah tu…

Ok uolssss mana-mana yang tengah pening dok buat persiapan kahwin tu boleh la buat lawatan sambil shopping ke Kedai Bunga Vivian, Chow Kit ye…pelbagai jenis barang perkahwinan yang semestinya murahhhh dan terkini ada kat sana….walaupun tak sebesar kedai barang perkahwinan perkahwinan kat Jalan TAR atau Nilai….yang penting murahhhh ok….kalau aku memang jenis tak kisah kedai tu sempit ke buruk ke tak selesa ke…yang penting duit aku jimat dan boleh guna untuk benda lain hohoho!!!

Ni contoh gambar dulang yang aku punya….yang side husband lebih kurang tu jugak tapi bulat dan ada rama-rama kat tepi…comel hehe! ni pun gambar lama yang aku ambik lepas siap gubah masa nak tunang dulu…tak boleh nak tunjuk yang kosong sebab dulang tu semua ada kat kampung tak muat kereta nak bawa balik hari tu….penuh dengan barang-barang lain sampai kena perli dengan sedara aku…..katanya lagi elok kalau aku guna lori macam dalam cerita Ali Baba Bujang Lapok masa kat gua tu hahaha kurang asam betul!!! ye la dah dalam bonet penuh.....kat seat belakang pun penuh...


Owhhhh panjangnya aku membebel…..nanti sambung lagi ye…bye :)


        
****************************************
Like page MissNick Collection untuk mendapatkan update dan promosi terkini.
Kejayaan memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit. Sentiasa tabah dan sabar. Insya Allah segala impian menjadi kenyataan :)
****************************************

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails