10 March 2013

Bebel Pasal Wedding

Assalamualaikum uolssss....dah lama kot aku tak stalk blog-blog bride to be atau website pasal perkahwinan.....sampai dah blur tak tau nak buat apa seterusnya hehe....tadi pergi kenduri kawan my partner kat Sungai Buloh....tiba-tiba teringat wedding sendiri lebih kurang dua bulan lagi....ehhhh itu tak buat lagi ini tak settle lagi....aku target sebulan sebelum majlis aku dah settlekan semua benda yang besar....kalau tak mati terbungkang aku dibuatnya haha...

Hari tu aku ada cakap nak update pasal persiapan kahwin ni kan tapi last last aku senyap membisu....hahaha ampunkan daku...nak kata busy tak jugak time tu tapi ada la busy sikit dengan hal-hal bisnes....dok tangguh-tangguh lepas tu terus terlupa.....nampak tak perkataan TER kat situ??? maknanya tak sengaja hehe....maklum la faktor usia :D

So hari ni aku dah start fikir balik apa lagi yang perlu dibuat.....hari tu dah macam orang giler dok cari idea pasal wedding....google sana google sini....habis blog orang aku baca sikit lagi nak khatam....orang giler pun tabik kat aku kot sebab gigih siang malam membanting tulang empat kerat....semata-mata mencari idea untuk hari bahagia....

Sebelum ni aku cakap nak DIY pelamin sendiri kan.....hiasan dalam bilik pun sama nak DIY.....dan aku dah dalam proses menyiapkan bunga-bunga cinta ehhh bunga-bunga dari crepe paper tu untuk letak banyak banyak dan banyak kat pelamin.....sebab tema pelamin aku mesti banyak bunga....padahal aku bukan jenis giler bunga....tak pernah membeli bunga apatah lagi menanam bunga....tapi bila tengok pelamin yang banyak bunga gebu-gebu tu rasa sweet sangat.....banyak bunga di sini bukannya sebarang bunga ye....tapi bunga yang boleh menaikkan seri pelamin, bukannya menyerabutkan....bunga yang ala ala konsep garden gitu tu....kira kalau kau tengok terus feeling macam dok kat taman bunga....buat kau rasa macam nak guling-guling tidur kat situ.....walaupun my partner cakap bunga macam konsep garden tu nampak macam serabut dan semak....dah aku suka kan nak buat macam mana hahahahaha (gelak jahat)!!!!





Gambar di atas tiada kaitan ye....hiasan semata-mata sekadar nak menggambarkan bunga-bunga.....nampak sejuk mata memandang so masuk je la...kalau nak pelamin macam tu kena mandi bunga dulu la kan....

Dah berangan macam-macam ni tuptup masa balik kampung cuti raya cina hari tu.....dan tuptup lagi plan aku bertukar.....dari nak DIY pelamin sendiri dan nak beli barang-barang pelamin sendiri...dengan ayah aku dah siap cari kayu mayu papan segalanya nak buat stage pelamin untuk anak kesayangan dia ni....akhirnya aku ambik pelamin dari bridal.....aku tak ambik pakej pun just ambik yang mana perlu je sebab kerusi aku dah beli sendiri lepas tunang hari tu....pelamin pun bukan ambik sebijik sejibon macam dalam gambar....design tu hasil perbincangan aku dengan pihak bridal la....so dah settle hal pelamin di mana aku tak perlu lagi survey barang-barang dan macam mana nak realisasikan seperti yang aku nak....aku cakap je apa yang aku nak dan diaorang faham...mereka lebih expert so tau la apa nak buat kan hehe....serahkan pada yang pakar katanya la....

So sekarang aku just fikir pasal decoration dalam bilik je la....panjang lagi sebenarnya hal pelamin tu dan macam mana plan boleh bertukar.....nanti la dalam entri akan datang ye....entri yang ni pun dah panjang berjela nanti korang bosan plak....kena buat entri khas pasal pelamin je sebab yang tu pun memang dah panjang berjela so tak boleh nak share dengan entri lain.....aku kalau dah membebel tak pandai nak stop okeyyyy harap maklum haha :D

Ok la bye....jumpa lagi :)

****************************************
Like page MissNick Collection untuk mendapatkan update dan promosi terkini.
 
Kejayaan memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit. Sentiasa tabah dan sabar. Insya Allah segala impian menjadi kenyataan :)
 
****************************************
 

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails