17 February 2013

Macam Macam Cerita

Cepat betul masa berlalu.....sorry daaaa lupa nak update blog haha....tengok tengok rupanya ada satu je post untuk bulan Februari ni....tu pun awal bulan dan sekarang dah masuk 17 Februari 2013.....bulan ni boleh dikatakan agak sibuk jugak la dengan kerja kat ofis dan juga kat rumah...dengan event lagi haiiiiii kalah ketua kampung ni hehehe :D

# Update 1
Kat ofis kerja macam biasa la....cuma ada tambahan dok buat soalan exam yang kena tambah format baru....pening kepala guwe nasib tak terbang tudung belit belit empat puluh pusingan.....masuk kelas mengajar....update nota....cari bahan untuk syllabus subjek psikologi yang akan ditukar....baca buku, baca artikel artikel penyelidikan.....haaaa gini la kalau jadi lecturer kena la rajin rajin membaca untuk tambahkan ilmu pengetahuan....kalau malas pun kena buat buat rajin huahuahua....buat itu sikit ini sikit....makan minum, lepak, berborak, mengumpat, gelak gelak....habis waktu kerja balik rumah lerrrrr...

# Update 2
Attend event LadyRania Malaysia pada 9 Februari 2013 hari Sabtu....yang ni serius penat giler sebab jumaat tu dah la aku ada kelas 2.30 - 5.30 petang....dan sambung lagi untuk kelas lain dari 5.30 - 8.30 malam....balik kelas tu aku terus rushing ke Hotel Dynasty, Kuala Lumpur untuk buat preparation event esoknya....aku naik LRT je turun kat Titiwangsa tu sebab malas nak naik kereta dari ofis takut jam kan ramai yang start gerak balik kampung malam tu....dari stesen Titiwangsa jalan kaki uolssss laju giler kalah pelumba jalan kaki dengan bawak bukunya lagi....aku takut sebab jalan agak sunyi...dah la malam dalam jam 9 lebih kurang sorang-sorang plak tu.....sampai sampai hotel peluh menitik hahaha lantak asalkan selamat sampai....

Perut berkeroncong usah cakap la....lapar giler kot sebab seharian tu aku hanya berbekalkan air suam dan roti canai sekeping je.....settle semua dalam jam 1 lebih aku balik rumah dijemput oleh bff a.k.a my tunang....dekat jam 2 pagi sampai rumah aku terus mentekedarah nasi hahaha....aku malas nak tidur hotel macam kawan-kawan lain atas beberapa faktor....pertama sebab rumah dekat giler dalam 11 km je jaraknya.....kedua aku nak jahit tudung untuk pakai esoknya....custom made je uolsss....ketiga aku penat giler dan perlukan rehat yang berkualiti....so aku perlu baring dalam bilik sendiri tanpa gangguan....walaupun rumah aku takde air cond macam kat hotel tapi aku selesa....

# Update 3
Cuti chinese new year dah bermula.....aku ambik cuti seminggu sebab banyak benda nak settlekan....orang lain dah mula balik kampung tapi aku masih kat KL menyiapkan projek bisnes. Aku kena siapkan tudung-tudung untuk keluaran MissNick Collection......kejar masa beb sampai sakit bahu dan belakang aku ni haha....time cuti panjang macam ni la aku boleh pulun jahit banyak-banyak....aku tak hantar jahit kat tailor atas beberapa faktor jugak la...so selagi mampu aku akan buat sendiri.....nak cari tailor yang memenuhi kriteria susah jugak....aku tak nak yang jenis main belasah jahit je asalkan siap....aku ni jenis cerewet dan mementingkan kualiti jahitan....dalam bisnes aku letakkan diri sendiri sebagai customer....kalau aku tak suka dan tak selesa aku tak akan jual....sama juga dalam pemilihan material...aku akan beli kain sikit dan cuba dulu...kalau ok sedap puas hati baru aku beli dalam jumlah yang banyak....yang ni nanti aku sambung dalam entri lain....doakan aku rajin haha ;P

# Update 4
Hari Khamis, 14 Februari aku balik kampung...naik bas malam kat Hentian Putra....awalnya cadang nak balik naik kereta....memandangkan aku penat giler badan lenguh dan tak cukup tidur....maka pada hari tu jugak la aku beli tiket bas untuk balik kampung dan tiket flight untuk balik ke KL....huahuahua orang nak balik kampung beli tiket awal-awal tapi aku hari tu nak balik hari tu jugak la beli.....aku kan selalu lone ranger so takde masalah untuk aku tukar sebarang plan di saat-saat akhir....ai like it! kalau ada orang lain terpaksa la stick to plan asal kan....ye la nak tukar tukar ni susahkan orang lain plak huhu aku tak suka susahkan orang nanti aku rasa bersalah....

Sepanjang kat kampung ni just lepak lepak hirup udara segar....survey itu ini...pergi bridal dan ada lagi yang berubah pasal wedding preparation aku haha....aku kan cepat rambang mata!!!

# Update 5
Takde apa yang nak di update dah walaupun hakikatnya ada lagi.....nanti la aku sambung dalam next entri....yang kat atas tu just summary je....cerita panjang lebar dari aku belum keluar lagi....nak update semua satu satu tak sempat....so update la sikit-sikit dalam satu entri macam ni hehe....dasar tamak tapi tak haloba!

Ok jumpa lagi....bye!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails