13 January 2013

Owhhh my Wedding!

Tolak tambah darab bahagi kalau kira-kira ada lebih kurang tiga bulan untuk aku siapkan urusan wedding sendiri....huwaaaaa!!!! Satu benda pun tak mula lagi.....sambil taip post ni sambil tu jugak la aku dok memerah kepala otak memikirkan nak start dari mana.....apa nak buat....apa benda yang aku nak pilih....

Apabila dah sampai time prepare wedding sendiri baru la tau betapa susahnya kan.....itu pun nasib baik la hal-hal menu untuk kenduri aku tak payah nak fikir....itu semua family yang uruskan...kalau tak mau aku mereng 40 hari hahaha! Aku just uruskan benda-benda lain la macam door gift, wedding outfit, pelamin, hantaran, dan yang sewaktu dengannya yang berkaitan dengan diri sendiri la....

Kenapa orang lain nak kawin rileks je....tak payah pening-pening...just decide mana yang perlu....pergi kedai bayar dan settle! Aku pening sebab banyak benda aku buat sendiri....dengan kata lainnya DIY....cari itu cari ini keluar masuk kedai...kenapa nak DIY????

Sebab aku ni pertamanya jenis cerewet....nak murah tapi cantik haha kau ada???? kedua: aku tak suka semua benda yang ada pada hari wedding aku tu sama dengan orang lain....ye la kalau baju pengantin tu dah sepuluh orang sewa nanti tengok tengok aikkk sama la baju kita hehe ada jugak manusia macam ni ye...mesti la ada dan salah sorangnya adalah aku....mana yang tak mampu nak buat je la aku beli....kalau semua nak beli takde apa yang special nanti untuk aku kenang.....ketiga: aku tak suka nak harapkan orang nanti hasilnya tak seperti yang aku harapkan....dah katanya cerewet kan haha...kalau orang buat cantik dan aku puas hati takpe la aku ok je...kalau hasil sebaliknya sampai tujuh keturunan aku dok terbayang....

Dan yang keempat: aku memang suka buat benda-benda macam ni....walaupun tak berapa nak kreatif tapi aku lebih suka custom made item....ada value tersendiri bagi aku la lebih-lebih lagi untuk hari bahagia kan.....so kesimpulannya adalah lebih kepada kepuasan sebab semuanya mengikut citarasa sendiri...jadi aku boleh tersenyum gembira lalalalala.....

Nasib baik ada banyak blog bride to be dan ex-bride yang banyak membantu....so kerja aku sekarang ni dok membaca blog diaorang je la hehe......ye la ambik idea dan inspirasi so takde la aku blur sorang-sorang kan.....dah berkurun dok baca orang punya wedding preparation....hoiiiii diri sendiri bila nak geraknya....boleh plak dok rileks macam takde apa....


2 comments:

  1. WAH.. DAH NAK JADI PENGANTIN NI.. TAHNIAH.. HARAP SEMUANYA BERJALAN LANCAR..

    ReplyDelete
  2. thanks....insya Allah...amin :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails