27 November 2012

Eh Bahasa Apa Ni?

tuyh...... niey..... jerh...... eyk..... xdex..... darh...... suro.... ak.... cbe..... dax...... uh..... un.... an..... larh..... uat...... sngd..... weiyh...... jugax..... aderhhhh...... aq..... adew..... ta.... na...... tewuk...... tawu...... sayew...... saiya..... kaw.... manew..... titew....... nyh...... lgy...... mnx...... sanard......

Eh eh apa kebenda yang kamu merepek ni oiiiiii....aku kan kalau ada orang invite masuk blog aku terus masuk tau....dengan harapan nak jalan-jalan dan baca entry.....tapi yang paling tak bestnya baru je nak baca latest update terus terpandang perkataan-perkataan seperti yang ditulis di atas......mencucuk-cucuk mata dan jiwa aku tau tak.....apalagi tak payah nak scroll mouse atas bawah ke nak tatap lama-lama ke....senang cerita tekan butang X terus blah hahaha....

Dan lagi bila ada orang mesej aku dengan bahasa-bahasa yang entah dari mana ni.....sorry aku susah sangat nak reply....kalau reply pun lambat dengan alasan tak faham hehe....

Ye la kalau nak tulis ringkas pun biarlah dalam bahasa yang senang faham dan perkataan tu biar la proper sikit kan.....pening nak baca tau sampai tahap boleh tergeliat lidah ok haha...

Uh...un....an ------- apa salahnya guna tu.....pun...kan...
Sanard tu eja betul-betul tau.....sangat ok...kalau dah malas sangat nak pendek tulis je sgt....

Jaga-jaga dengan perkataan, ayat, dan bahasa tau sebab ia melambangkan IQ kita.....gunalah bahasa yang mudah difahami....ringkas takpe asalkan semua orang faham dan tak pening.....ini bukan aku cakap tau tapi Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah...

P/S: Cuba korang baca perkataan-perkataan kat atas tu....baca banyak kali laju-laju....bukan setakat lidah tergeliat dengan muka pun boleh senget benget tau :D


4 comments:

  1. kadang2 iye kan sahaja apa dorang tulis sebab tak faham. hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe tau takpe....malas nk faham...pening kepala baca...

    ReplyDelete
  3. hahaha.. uh..un..an tu saya baca macam orang nak berak je... seriusssss.. tak perasan pulak ia membawa maksud tu pun kan.. sorry.. MO pun xsuka kalau tulisan ntah apa2 macam tu..

    ReplyDelete
  4. @ Muslimah Optimis

    hahaha tau takpe...macam sembelit pun ada gak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails