21 September 2012

Best Dapat Masak

Aku cinta dan sayangkan kerjaya aku....lagi cinta sayang bila habis je 14 weeks lecture aku dah boleh masuk lambat.....means after lunch la....so dapat la aku masak dan lunch kat rumah sebelum pergi keje tu....actually kat kolej aku tu kami dari bahagian akademik ni special sikit waktu keje flexible as long as cukup 45 hours seminggu....best kan best kan hehe sebab tu la malam pun still ada orang kat ofis...takde lain dah memang muka kami je la....department lain pukul 5 petang memang dah blah sebab diaorang masuk pagi ikut waktu ofis....

Dengan jujur ikhlasnya aku dah bosan giler asyik makan melantak kat kedai2 makan area ofis je kan hehe....setiap hari tu breakfast dengan lunch hasil air tangan orang lain.....so dah dapat peluang masak ni memang masak habis habisan la....berperang bersilat bagai kat dapur.....nak cepat macam mana pun aku cuba sediakan makanan ringkas untuk lunch....kalau tak rushing tu dapat la masak sedap sikit hehe....

Sebelum bermulanya semester baru akan datang so dapat la aku merehatkan tekak dan perut dari makanan kat luar untuk sementara waktu kan hehe....ye la buka sem baru nanti confirm la setiap hari makan kat luar sebab kelas aku banyak start jam 8 pagi.....huhu makkk kena masuk pagi berebut dengan ayam....mana taknya pukul 6.30 or 6.45 pagi dah kena gerak ke ofis...kalau lambat sikit merangkak la ko kat tengah jalan tu.....

Hobi aku bukannya masak dan memasak juga bukan aktiviti yang paling disukai.....tapi sebab aku ni jenis tak boleh selalu makan kat luar so kena la jadi seorang yang suka memasak hehe....dan aku lebih puas hati dapat masak sendiri makanan kegemaran sebab feel dia lain tau memang perfect di tekak dan perfect di perut hehehe....lagipun perasaan suka memasak ni perlu ada dalam diri semua orang terutamanya kaum wanita....ye la bila dah kawin nanti kalau kau malas tak kan kau nak angkut satu family makan kat luar setiap masa kan....atau pun kalau kau jenis berada mampu pakai orang gaji a.k.a bibik tak kan la nak harapkan air tangan bibik masuk perut family kau selamanya kan....kalau tak pandai boleh belajar....tapi kalau malas tu aku tak tau la nak cakap apa.....

Ok da terpanjang plak updatenya....niat di hati nak update sikit je....terlajak perahu boleh diundur...terlajak taip dah malas nak delete sebab rugi bukan selalu aku update blog hahaha ;P

Tataaaaa :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails