11 August 2012

Masa Yang Berlalu....Aku Rindu!

Assalamualaikum....


Mentang2 la bulan puasa blog pun ikut puasa jugak hehe.....sepanjang bulan puasa ni baru sekali aku update blog tu pun tiga hari lepas.....teruk betul :D

Setiap kali bulan puasa ni mesti aku teringat time berpuasa sebagai seorang pelajar dan berada nun jauh di seberang Laut China Selatan selama tiga tahun....dari tahun 2005 sampai la 2008....dah lama rupanya aku tinggalkan zaman tu tapi kenangan semasa berada di Sabah masih segar di ingatan aku....sangat2 segar seperti baru semalam ia berlalu dalam hidup aku.....ingin aku ulangi saat itu tapi mustahil la kan mana boleh hehe...masa tetap ke depan bukannya undur ke belakang.....so hadapilah hari yang mendatang dengan penuh ketenangan dan hati yang terbuka....

Seriously aku rindukan saat-saat balik kelas petang....laju je turun bas terus ke kafe nak beli makanan untuk buka puasa....kalau tak cepat nanti kena beratur panjang....makan dengan kawan-kawan riuh je huhahuha......itu time hari ada kelas....kalau takde kitaorang keluar ke bandar apalagi makan ikan bakar la....segar-segar wooooo murah plak tu....ikan bakar kat gerai kat pasar Philippine tu.....makan sampai tak bercakap.....dah tinggal tulang baru semua buka mulut hahaha....

Time bersahur la yang paling liat....ye la pukul 3 pagi ko nak turun pegi kafe beli makanan hehehe time tengah sedap tidur tu....kat Sabah kan waktu imsak awal....tapi aku gagahkan jugak turun walaupun mengantuk....time terbabas sebab mengalami sindrom tak sedar diri pun ada jugak so berlapar la sepanjang hari....takpe dugaan......yang paling tak bestnya jalan sambil terjenguk-jenguk macam orang nak mengendap anak dara orang....bukan apa kena jaga-jaga sebab selalu time macam tu anjing liar suka melepak kat tepi blok hostel hehe....tak ke naya pagi-pagi buta kena kejar anjing...

Eh terpanjang plak bercerita.....kalau ikutkan memang panjang lagi sebab banyak sangat tapi sampai sudah tak habis kan....cuma aku nak cakap aku rindukan kenangan tu....rindukan kawan-kawan sekatil, sebantal, makan sepinggan, seotak, sehati, sejiwa, segiler ada plak segiler....hehe lantakkk....


 Kami yang suka lepak makan colek a.k.a asam kat kafe....aktiviti wajib!
 
Aktiviti yang wajib ada setiap semester....BBQ di Tanjung Aru hehe..

Ni masa ada program kat Unimas, Sarawak....kitaorang buat muka tak malu gi ambik Vico free dua kali :D

 BBQ lagi....sekali buat sampai sebaldi ayam...nasib baik tak berkokok...

Enjoy di Pulau Manukan....sampai2 terus makan....

Pulau lagi....kali ni di Pulau Sapi plak....

Cuti-cuti di Ranau....masa ni dah sem akhir...slim kan aku time ni...sekarang????

Ok lastly.....Alhamdulillah :)


****************************************
Like page MissNick Collection untuk mendapatkan update dan promosi terkini.
Kejayaan memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit. Sentiasa tabah dan sabar. Insya Allah segala impian menjadi kenyataan :)

****************************************
 
 

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails