13 August 2012

Bersesak di Jalan TAR

Assalamualaikum....

Macam mana dengan persiapan raya korang semua.....biasa-biasa je....atau meletup? Aku biasa-biasa je just beli baju raya dua pasang dengan tudung dua helai....cukup la kan...takde la sampai beria sakan dengan lima enam helai baju raya hehe....ingat nak jahit sebab ada beli kain dua pasang tapi susah kalau dah penyakit mim alif lam sin ni kuangkuangkuang....malas giler nak menjahit pakaian sendiri sebab aku sibuk dok jahit pakaian untuk dijual....lastly baju sendiri beli je la ;P

Minggu lepas dah keluar pegi shopping baju untuk mak ayah, untuk anak-anak buah yang ada tiga orang tu, dan baju untuk aku sendiri.....shopping kat Sogo, Jusco AU2, dan Ampang Point.....tudung tak beli sebab dah penat.....penat sebab jalan jammed hehe....

Semalam baru la keluar shopping untuk sesi terakhir sebelum raya.....beli tudung dengan kasut.....kasut warna merah lagi uolssss hahaha....aku memang dah fikir beratus-ratus kali sama ada nak pegi ke tak ke Jalan TAR ni sebab ramai dok update orang ramai giler....so takpe la niat nak pegi shopping kat Shah Alam ke atau mana-mana yang tak sesak la.....tapi lastly hati aku ni meronta-ronta nak jugak pegi Jalan TAR tu hehe....saje nak merasa kemeriahan sebelum balik beraya ni....lagipun dekat je kan....kali ni pegi naik LRT je senang tak payah nak fikir-fikir cari parking....tak payah penat-penat sebab jalan jammed....

Nak pitam aku cari tudung....bukan banyak pun nak dua helai je....tapi ibaratnya macam nak cari dua kodi....bukan apa susah nak jumpa warna dan design yang aku nak....kalau jumpa pun jenis kain plak aku tak berkenan....lastly sebab dah penat giler memang giler la penatnya.....aku pegi Nagoya beli kain lycra jahit sendiri selendang hahaha susah sangat kan.....lepas tu beli tudung syria chiffon dua layer....ingat lepas tu nak pegi Sogo beli kasut tapi malas nak bersesak-sesak kat dalam tu....so balik je la ke rumah...

Lepas buka puasa tu rehat kejap terus keluar sambung shopping kat Jusco AU2 plak.....beli kasut dengan inner tudung.....aku malas nak beli inner tudung kat Jalan TAR tu sebab faham-faham la....murah tu memang murah tapi kainnya tak cantik dan jahitan pun tak cantik....kadang-kadang ada yang ketat, benang tertanggal, bahagian muka senget awning tak selesa la....tengok nasib la jugak ada yang ok tu ok la.....aku lebih suka beli yang tailor-made mahal pun takpe puas hati....bila pakai cantik je terletak, jahitan kemas, dan kain pun cantik...yes aku agak cerewet sikit bab-bab pemilihan pakaian dari hujung rambut sampai hujung kaki hehe....sebab tu aku lebih suka beli yang tailor-made or custom-made.....kalau yang buatan kilang ni kena belek-belek sampai puas hati baru boleh beli.....ni semua bergantung kepada individu la lain orang lain seleranya....ada sesetengah orang jenis tak kisah asalkan murah beli je hehehe...tapi aku tak boleh kalau tak selesa sampai ke sudah aku tak pakai...

Dah habis shopping tu pegi makan2 kat Kenny Rogers dan balik ke rumah.....penat???? ye penat giler dari siang shopping membawa ke malam.....sampai tu cuba-cuba apa yang patut lepas tu terus terbaring kat depan tv haha....tidur tak ingat dunia buka-buka mata dah pukul 4 pagi.....

Ok la blah dulu sambung keje plak....ada lagi cerita pasal hal shopping menyoping ni.....kisah ragam peniaga....ada yang baik sangat sampai niat nak jadi pelanggan tetap....nak bawak kawan-kawan sedara mara sekali shopping kat kedai kakak, abang, pakcik, makcik yang baik tu....tapi ada jugak yang sampai tahap ini la kali terakhir aku masuk kedai kau...nak lalu pun tak hingin hahaha.....nanti lain kali kita cerita ye....selamat berpuasa....bye :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails