01 March 2012

1 Mac 2012

Alhamdulillah kita dah melangkah ke hari baru dan bulan baru......selamat tinggal 29 Februari.....bagi aku itu tarikh unik sebab hanya muncul 4 tahun sekali je.....so sape2 yang lahir 29 Februari tu kena sambut birthday 4 tahun sekali la ye dok hehehe.....

Alhamdulillah juga kerana masih diberi kesempatan untuk menikmati kehidupan yang serba indah ini.......kenapa aku kata indah???? Sebabnya aku sentiasa terima apa sahaja cabaran dan dugaan yang mendatang dengan hati yang terbuka.......aku selalu paksa diri aku supaya jangan mengeluh dan jangan sesekali merungut......anggaplah itu sebagai proses normal dalam kehidupan kita sebagai manusia.....

Sabar dan berfikiran positif dah disematkan dalam minda dan jiwa supaya aku tak tersasar dalam menjalani kehidupan yang serba mencabar ni.....insya Allah akan ada kebaikan yang mendatangi kita.......yesssss ia terbukti......bila aku diuji dengan perkara yang menyesakkan kepala dan hati.....akhirnya aku mampu tersenyum gembira kalau boleh nak lompat tinggi2 okey......sebab tu aku marah bila ada students aku yang cakap susah, tak boleh, tak pandai, blablabla.....

Ya kadang-kadang aku nampak garang melalui air muka dan kata-kata......tetapi hanya dalam situasi tertentu sahaja.....bukan bermaksud aku hilang sabar tetapi kadang-kadang perlu zahirkan perasaan dengan cara sedemikian......

Dengan bulan yang semakin bertambah.......maknanya usia juga semakin bertambah...bukan bertambah dari segi tahun tapi dari segi bulan huhu......apa yang aku harapkan ialah kehidupan yang bertambah baik, jadi lebih matang, diberi kesabaran yang lebih lagi dari yang ada sekarang, bertambah ilmu dunia dan akhirat, jadi lebih positif, dijauhkan dari manusia yang berhati busuk, dan sebagainya.

Ok jom jadi positif ^_^


P/S: Aku garang tapi aku penyayang dan pemaaf ;P .......Life is short, so make it sweet....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails