03 February 2012

Berpanas Tak Ingat Dunia

Last Sunday aku pegi Wonderland......wahhhhh bunyi Wonderland tu macam kat obersea je kan....padahal Melaka je pun hahahaha! Punya la seronok main air dari pagi sampai ke petang......tengah-tengah panas terik plak tu.....habis permainan aku main.....yang tinggi yang rendah berpusing-pusing melambung-lambung......last2 pening kepala!

Oh noooo.......aku pegi sana dengan muka yang suci lagi murni tanpa mengenakan sebarang krim or sunblock......petang tu teruk giler muka aku sunburn.....dahi gelap.....pipi ngan hidung jadi merah......rasa dah macam kembar clown kat water park tu je.....

Esok tu pegi keje dengan muka terbakar.....hidung ngan pipi merah......sampai kawan aku ingat aku pakai blusher huihuihui......masuk kelas plak student tanya "miss kenapa ni miss tak sihat ek?"......owh bagus la korang prihatin betul ye hehehe....final exam nanti semua dapat A hahahaha.....eh tak boleh tak boleh ;P

Keesokannya Selasa tu muka menggelupas giler2......ramai kot yang tegur nape muka aku jadi macam tu.....huaaaaaa! Selepas Selasa hari Rabu kan.....lagi teruk habis dahi, hidung ngan pipi menggelupas dengan giat sekali.....bila pegang aku rasa dah macam kulit biawak je.....oopssssss! Disebabkan keadaan muka aku jadi perhatian students and kawan-kawan ofis.....hari Khamis tu sebelum pegi keje aku sental giler2 muka aku......nasib baik tak tertanggal kulit. Sental pakai apa? Pakai jari pun boleh.......time muka basah tu ko sental dengan kelajuan 180 kuasa tenuk......hasilnya tadaaaaaaa walaupun tak selicin macam asal....tapi at least ciri-ciri kebiawakan itu dah hilang.....just nampak menggelupas halus-halus je.....

Hope next week kulit elok la sikit ye.......nak dapatkan warna kulit asal tu maybe ambik masa sebab bukan sunburn sikit2 ni dah tahap kulit jadi pedih....jauh benar beza dengan warna kulit asal.......

Ohhhhh I need whitening cream.......kalau rajin nak pegi cari....kalau malas ko putihkan diri sendiri secara natural la kulit weh!


5 comments:

  1. missNick, salam singgah sini..have a nice day !

    ReplyDelete
  2. hai..
    u blogger malayu yah?
    salam kenal ya, salam balik..
    i upin-ipin .. xixixi .. u blog is beautifull :D

    ReplyDelete
  3. hai....yezzzzaaaa blogger melayu....salam perkenalan.....wahhhh u upin ipin hahhhh??? ai like kihkihkih ;P

    ReplyDelete
  4. @ PCL.....
    Hai salam perkenalan.....have a nice day too :)

    ReplyDelete
  5. noo.. i'am bukan ipin ..
    i a-y-a-m = ayam ipin yoo

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails