03 January 2012

Tahun Baru....Semangat Baru....

Orait ini entry pertama untuk tahun 2012.....kat entry lepas aku ada bagitau nak update tentang tahun baru kan.....takut basi baik update cepat-cepat.....no tangguh2 ok....


Aku ni tak pernah ada azam tahun baru......sebab aku akan berazam apabila perlu....contohnya rasa macam perlu berubah ke.....rasa ada kekurangan atau kelemahan ke....apa-apa je la yang sepatutnya.....so setiap kali orang tanya aku apa azam tahun baru.....selamba je jawab takde azam hahahaha.....


Tapi kali ni rasa nak berazam plak masuk tahun 2012 ni......ini bukan azam semata-mata untuk tahun baru je......tapi sebab kebetulan cuti panjang aku berakhir awal 2012 kan......so rasa banyak kelemahan yang aku perhatikan sepanjang cuti tu.....maka terhasil la azam ingin berubah atau improve apa-apa yang patut selepas cuti tu......


Ok jeng jeng jengggggggggg.......


Firstly, nak jadi insan yang lebih berilmu.....so kena rajin-rajin menuntut ilmu la kan.....tak boleh malas-malas lagi.....aku ni kadang2 ada gak penyakit mim alif lam sin.....kalau dah datang itu penyakit nak bergerak pun fikir 10 kali....aishhhhh banyak setan dok bertenggek....aku ke yang setan???? Eh setan la yang setan....

Yang kedua ni ada jugak kaitan dengan yang di atas....aku nak tingkatkan pembangunan diri dan minda.......nak jadi insan yang lebih positif dalam kehidupan dan juga perkara-perkara lain...

Then nak jadi seorang pensyarah yang cemerlang......mampu mendidik dan mengajar dengan baik...bukan sahaja untuk peperiksaan tetapi juga untuk kehidupan dan masa depan pelajar.....mantapkan kerjaya...

Lepas tu nak fokus betul2 kat bisnes seperti yang dirancang......bisnes ni dah setahun lebih....tapi agak slow sikit start dari bulan September lepas sebab aku busy giler time tu.....now tahap kebizian dah kurang + aku dah mampu uruskan masa dengan baik.....sebelum ni pengurusan masa aku agak kureng sikit hehehehe....

Tungguuuuu ada lagi ok......hahhhhh ni dia aku nak tingkatkan kemahiran menjahit yang ada ni.....aku ni dilahirkan dalam keluarga tukang jahit......nenek aku, mak aku dan adik beradik mak aku yang perempuan semua tukang jahit.......so ke mana lagi tumpahnya kuah kan.....kena la tempias kat aku sekali......lagipun masa tunggu nak masuk U tu aku ada masuk kursus jahitan selama 4 bulan....macam2 fesyen la belajar......ni dah lama giler tak menjahit sejak masuk U sampai la dah kerja langsung tak menjahit....means siapkan sepasang baju.....ada la tolong mak sikit2 kan....so ingat tahun ni nak beli mesin jahit la....dapat jahit baju sendiri pun ok la...

Lagi....lagi....lagiiiiiii......aku nak lebih aktif dalam blogging....maksudnya rajin update new entry......hope idea dan tahap kerajinan aku meningkat ok hehehehe....

Ini last dan paling tak tahan......rasa nak muntah hijau pun ada gak.....nak saving 4 angka sebulan.....diulangi sekali lagiiiiii.....EMPAT / 4 angka ok......hahahahaha adakah aku bermimpi....sambil letak tangan atas dahi.....nak simpan 100 hengget sebulan pun payah....ini 4 angka woooooooo.....tapi tak mustahil kan......insya Allah jika rajin berusaha apa yang kita impikan akan jadi kenyataan..... p/s: harap semua masuk bank bukan ke kedai / shopping complex).....


Ok la cukup setakat itu je la.....azam aku tu biasa2 je just berkaitan dengan kehidupan seharian......takde la nak berazam yang tak terjangkau dek akal....kiranya berpijak di bumi yang nyata la kan.....setiap masa mantapkan apa yang kita dah tanam dalam diri tu.....jadikan itu semua sebagai motivasi untuk kita berubah ke arah yang lebih baik....bukan hanya tahu berazam time bulan Januari.....lepas tu masuk Februari dah hangat2 taik chicken....masuk Mac terus hilang dilanda ombak tsunami......sentiasa sematkan keinginan dalam jiwa agar ianya subur......


P/S: kawan aku tanya dalam banyak2 tu takkan takde pasal kawin......ok makluman ye semua.....pasal kawin tu ada dalam senarai yang tersimpan rapi sebagai rahsia hehehehe......dan sekali lagi makluman kedua....aku jenis tak suka citer pasal personal kat tempat terbuka macam kat blog ke....facebook ke.....biar kami je yang tau....sekali lagi Biarlah Rahsia sambil hembus rambut yang berjuntai di dahi kena angin kipas........

K tataaaaaa!!!


2 comments:

  1. wahhhh pandai jahit.... kak mia pun boleh jahit juga, cuma reti baju kurung ajelah... heheheh... jimat kos..

    ReplyDelete
  2. aah boleh la sikit2 hehehe....now dh terkial2 nk menjahit sbb lama tak pegang mesin jahit ;P

    ok la tu kak kira pandai la jugak boleh jahit baju kurung sndiri....so tak payah la nak upah2 orang kan :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails