10 December 2011

Yeayyyy Cuti Panjang

Actually sekarang kita orang dah mula bercuti ok......3 Januari 2012 baru masuk keje balik hehehe best best best....dapat rehatkan diri dan tenangkan jiwa.....tapi takde le rehat dok saje goyang kaki.....sebab aku kena fokus kat bisnes jugak...cuma beban keje tu kurang la sikit daripada biasa....


Aku takde planning nak pegi mana-mana pun.....just cuti-cuti Malaysia ke kampung a.k.a balik kampung dan lepak-lepak kat KL je la sambil2 buat keje aku sendiri.....

Maybe planning untuk bercuti tu tahun depan kot.....seriously aku rindukan Sabah...rindu nak bersantai kat pulau-pulau......nak ubah angin kejap....ye la setiap hari mengadap KL yang penuh kesesakan ni kadangkala buat aku sesak nafas dan sakit kepala.....


Ok untuk permulaan cuti ni aku dok je melepak kat rumah atau lebih tepat lagi depan tv....pagi2 aku dah layan Detective Conan....lepas tu petang tengok Wonderpets....Jimmy Neutron....Dora The Explorer.....lepas tu entah apa lagi citer aku tengok tadi sebab aku on tv dari pagi sampai ke petang kihkihkih.....bukannya aku dok tengok tv saje2 ok....tengok sambil dok menjahit tudung......ada gak hasilnya kan hehehe....

Jangan plak gelakkan aku ok sebab dok melayan citer kartun je....bukan untuk tontonan budak2 je......dewasa macam aku pun ok apa boleh layan.....ringan sikit tengok citer2 macam ni di hari cuti selepas berbulan-bulan mengadap keje......atau dengan kata lain meraikan cuti panjang....lagipun aku tengah dok menjahit kan nanti tengok citer berat tak fokus plak...klu tak fokus tak siap plak tudung tu kan :D


Ok la selamat bercuti aku ucapkan untuk rakan-rakan seangkatan dan juga student2 sekalian.....jumpa korang semua next semester ok :)



P/S: Bagus jugak kolej ni bagi cuti kat lecturer time cuti semester.....boleh la merasa cuti panjang walaupun dah bekerja ni ;P


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails