15 December 2011

Ada Lagi Pesen Macam Ni

Kalau korang la kan bengang tak kalau pesen jenis telefon nak bercakap dengan kita tapi tak nak bagitau nama......kalau aku memang aku bengang.....aku tanya dua tiga kali je...tak nak bagitau sudah....aku matikan je panggilan tu huahuahua.....nasib la kan....


Bukannya apa entah la aku tak suka dan rasa macam buang masa layan orang macam tu.....silap orang la kalau nak call aku tapi dok buat pesen perangai macam tu.....


Teettttt teeettttttt.......( ini bunyi telefon ok)


Aku: "Hello ye sape ni?"

Caller: "Eh Nik kau buat apa ni?"

Aku: "Takde buat apa la dok saje2 je tengok tv....sape ni?"

Caller: "Kau apa kabar.....sihat tak?"

Aku: "Ye la sape ni....bagitau la nama dulu kalau ye pun."

Caller: "Eh tak kan la tak ingat.....cuba ingat betul2.....hari tu kan kita pernah jumpa tak kan dah tak cam kot."

Hoiiiiii kau ingat aku jumpa kau sorang je ke sepanjang 27 tahun aku hidup ni....kalau ye memang la aku ingat......then kau ingat otak aku ni mesin ke apa....bila bercakap dengan orang kat luar...bila dengar dalam telefon terus otak aku tafsir secara automatik suara sape....gitu???? huhuhu...hari2 aku jumpa dan bercakap dengan ramai orang......ishhhhh geram je tau bila asyik2 dok ulang suruh aku ingat dia tu sape....


Aku: "La mana la aku ingat kalau setakat dengar suara dalam telefon je...lain la kalau jumpa kat luar boleh la kau nak tanya aku ingat lagi tak kat kau.....sape ni?"

Caller: "Cuba la ingat betul-betul."

Aku: "Apa yang susah sangat nak bagitau nama ni....bagitau je la kan senang citer tak payah aku dok tanya banyak2 kali....tak kan aku nak bercakap dengan orang yang aku tak tau."

Caller: "Kau apa kabar.......sihat ke?

Aishhhhh tak paham soalan ke dia ni? Aku tanya nama sape sibuk dok suruh aku cuba ingat...cuba ingat....lepas tu dok asyik bertanya kabar sihat ke tak....mengundang kemarahan ni huhhhhh.....


Aku: "Ok aku tak ingat sape....bye!"


Ambik kau....aku terus matikan panggilan....annoying betul la kan....


Pengajarannya tolong matang sikit kalau nak call orang tu......please la straight to the point....kalau orang tanya nama tu maknanya tak tau sape dan nak tau.......kita bukannya budak2 lagi dok ehhheeeee ehhheeeee bila orang tanya soalan....jangan dok buat suara gedik mintak lempang 14 ratus das boleh tak....

Aku rasa ni kawan aku tapi yang tak berapa rapat....sebab kalau kawan yang selalu aku jumpa or selalu bercakap diaorang tau aku ni jenis macam mana.....tak suka layan jenis ala2 gedik macam tu lagi2 lelaki......kategori gedik la tu kan kalau orang tanya tak nak jawab....ye dok hehehe....

Aku jenis simple je.....tak suka layan benda remeh temeh yang membuang masa...tak nak jawab sudah ada aku kisah.....adoiiiii macam2 manusia ni kan.....lucu pun ada gak kahkahkah :D


2 comments:

  1. mmg ado org yg camni..tp wa rase la kan, org tu mmg xdo name kottt..hikhik

    ReplyDelete
  2. hahaha agaknya la kan...x pun nama pelik sgt malu nk sebut...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails