10 June 2011

Kisah Orang Tak Tidur

Ok tak tajuk tu? Sebenarnya aku ni jenis tak reti nak bertajuk-tajuk bagai...hentam je la.

Gosok-gosok mata....genyeh-genyeh hidung....lepas tu tarik balik takut penyek hidung yang tak mancung ni. Tengok jam dah pukul 4.14 pagi....patut la mata dah pedih, hidung pun dah gatal. Mana taknyaaaaaa....hampir 24 jam aku tak tidur tau eh. Aku bangun awal pagi semalam (9 Jun 2011) dalam pukul 6 lebih. Buat kerja tu kerja ni sibuk sungguh....cek order.....layan customer.....keluar pergi pos barang customer.....balik rumah then hadap laptop melayan customer lagi...ambik order....makan....tengok tv....hadap laptop....tengok tv....makan lagi...tengok tv lagi sampai pukul 12.30 malam. Nah hambikkk kau sesaat pun takde sebut eh taip tidur hahaha.

Tutup tv atau orang tua dulu-dulu sebut peti telebesen. Naik atas then masuk bilik a.k.a ofis kecik aku ni. Baring-baring....guling-guling kejap macam citer hindustan tu sampai la pukul 1.

Teettttt on laptop plak nak cek apa-apa yang patut sebelum masuk tidur. Lepas tu bukak plak personal FB......sudahhhhh tu dia geng-geng mesyuarat jendela rancak plak dok borak-borak kat group even dah tengah malam.

Baru je jari jemari mulus ni nak ketuk keyboard nak horey-horey dengan diaorang.....tiba-tiba terpandang plak selonggok baju a.k.a item jualan aku belum lipat masuk plastik lagi. Semalam dok checking kot ada kerosakan ke kat baju-baju tu. Setiap kali ambik stock memang aku akan buat second QC balik satu persatu.

Terus terbayang muka my partner dengan bebelannya sepanjang 2 marhalah tu.....dia dah pesan nak bawak baju bajan tu pergi ofis hari Jumaat nak jual kat kawan-kawan. Sudahnya hati aku berbelah bahagi. Sebelah mata pandang laptop nak chat ni....sebelah mata lagi pandang selonggok baju yang tak lipat. Dengan geng mesyuarat jendela ni dah banyak hari aku tak chat sebab bizi mengalahkan calon wakil rakyat yang tengah berkempen nak pancing undi hahaha.....ye la minggu lepas balik kampung 5 hari. Lepas tu balik KL ni bizi dengan stok barang-barang jualan yang baru masuk. Tapi takkan aku nak bagi bakul kat partner aku letak dalam kereta....lepas tu sampai ofis kira jual stail lambak-lambak je kan. Hoiiiiiii boleh plak macam tu kan...kesian baju-baju aku ni walaupun murah tapi nak jugak lipat masuk plastik cantik-cantik tau.

Sambil-sambil dok fikir pasal baju....sambil tu jugak jari aku laju je menaip tap ketip tap ketip...sengeh-sengeh gelak-gelak. Dah semua jenis kepala giler-giler termasuk la aku ni hahahaha....hilang semua ketensenan aku. Tiba-tiba mata ngantuk dah....tengok jam dah angka 3...3 pagi okeyyyyy. Adoiiiii baju tak terlipat lagi. Dengan berat hati aku mengundur diri dan memulakan kerja-kerja melipat baju...cek sikit-sikit sampai la pukul 4.14 pagi. Kan tak pasal-pasal kena bebel double 2 marhalah jadi 4 marhalah plak hehe.

Yeayyyyy dah siap...susun cantik. Okey2 nak tidur dah.

Teringat plak kat blog yang dah bersawang ni. Maka aku pun kena sawan update blog pagi2 buta....tak boleh sabar tunggu siang. Sekian coretan dari aku sambil mata terkebil-kebil tahan ngantuk. Assalamulaikum :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails