30 April 2011

Teringat Zaman Muda

Oitttttt tajuk tak boleh blah. Teringat zaman muda????? Habis tu sekarang ni dah tua la ye hahaha....oh tidak!!!!!! Sekarang ni pun muda lagi ok cuma dah tak boleh nak jadi sweet 17 je hehe...

Dalam sibuk-sibuk dok buat keje ni tak sedar dah jam 5 pagi.....ye la sambil buat keje sambil layan Sinar FM...lagu-lagu awal pagi ni kan yang lama-lama punya, syahdu, sedap telinga ni dengar...alahai menyentuh perasaan betul tu yang asyik sikit dengar. Maklum la aku kan membesar dengan lagu-lagu zaman 80an dan 90an.

Dah tu mula la perasaan ni menerawang jauhhhhhhhh je ke zaman-zaman muda dulu....zaman belasan tahun ok....aku muda lagi baru 20an hehe. Teringat zaman nakal, zaman sekolah, zaman cinta monyet (tetttttt hahhhhh pecah rahsia) hahahaha.....ishhhhh itu citer lama. Tapi best apa kihkihkih....pengalaman tu. Belajar tetap jadi keutamaan sebab aku kalau nak apa-apa aku usaha sampai dapat redah je halangan yang ada. Sekarang aku dah dapat apa yang aku nak...masuk IPTA and dapatkan degree dalam bidang yang memang aku impikan. Alhamdulillah, syukur....dan sekarang ni misi mengejar impian yang kedua...sangat perit tapi aku tabahkan hati :)

Bila fikir balik alangkah bestnya kalau dapat kembali ke zaman umur belasan tahun tu....tak payah fikir apa-apa....just pergi sekolah balik sekolah, belajar, ngadap muka cikgu, kawan-kawan, aktiviti itu aktiviti ini maklum la budak hyperaktif kat sekolah hehe. Tapi sekarang semua tu dah tak ada...sob sob sob kadang-kadang sedih tau. Ntah la tak tau nak cakap macam mana tapi serius la rasa lain sangat2...sayu bila ingat semua tu.

Haippppp sudah2 la tu makcik oiiiii.....kan jadi dalam hati ada taman plak....siap penuh dengan bunga-bunga lagi tu hahaha. Mesti korang semua pun sama kan pernah ada rasa macam ni....jangan nak tipu ok....tak baik hehe!!!! Ok daaaa selamat kembali ke pangkal jalan ye (sambil betul2kan tempat duduk sambung buat keje)....byeeeeee..

4 comments:

  1. he he he he..... memang best kalau dah undur...he he he...mesti aku akan kelihatan sentiasa hendsome...he he he he....kenangan memang akan adadi dalm diri... dan ada juga pengajaran di sebaliknya...he he he...teringat pulak aku masa jd geng rock kapak...he he he he...kelakar...oh kelakar....he he he he

    ReplyDelete
  2. hehe kan2....kelakar mmg kelakar klu jumpa kwn2 lama asyik citer psl dulu2 je...dok kacau budak2 laki pemalu la, meniru dlm exam la, kena denda ngan cikgu la...ishhhh mcm2 hahaha

    ReplyDelete
  3. undur ya? hahaha...kalau tahun 2000 maybe akan rasa sekolah rndah balik..tapi klau tahun 80 an or 90 an..alamak!!! chuck x lahir lagi...tp kalau boleh patah balik masa mmg best sbb x akan kena marah dgn mak klau bg pecah pinggan sekali pun...heheh

    ReplyDelete
  4. yesss tak kisah la tahun berapa pun....tp sekolah la yg paling best lebih2 lagi sekolah rendah kan hehe....

    alamakkkkk sebut pecahkan pinggan.....akak dulu masa kecik2 selalu pecahkan pinggan mangkuk kt dapur tu huahuahua....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails